سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزارو ۸۰۰ بازدید از اماکن عمومی

هزارو ۸۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در طول چهار روز اول سال انجام شد.

دکتر ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از انجام بیش از ۱۸۰۰ بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در طول چهار روز اول سال ۱۳۹۸ در سطح استان خبر داد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اعلام این خبر، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس در سطح استان، برنامه‌های مداخله‌ای ویژه‌ای با مشارکت بازرسین سلامت محیط و کار این معاونت به اجرا در آمده است.

او با اشاره به انجام بیش از ۱۸۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان، ابراز داشت: با انجام بازرسی‌ها و پایش و نظارت‌های کارشناسانه صورت گرفته، تعداد ۱۳۹ مورد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و عمومی، پلمپ شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه از انجام ۱۷۴ بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت ۱۶ ساعته در کردستان خبر داد و افزود: علاوه بر مواد مذکور، بر ۱۴ مورد دفن جسد بیماران مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در سطح استان نظارت به عمل آمده و در این زمینه مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه اقدام شده است.

قادری با اشاره به انجام نظارت بر روند گندزدایی در شهرستان ها، تصریح نمود: با توجه به اینکه مهمترین استراتژی پیشگیرانه کرونا ویروس، قطع زنجیره انتقال است، برای کاهش مواجهات و ارتباطات مردم، تمامی راسته بازارها، بازار‌های سرپوشیده، تاناکوراها، پاساژ‌ها و مراکز تجمع با همکاری سایر دستگا‌های مرتبط تعطیل شد.

او خاطر نشان ساخت: بازرسین سلامت کار دانشگاه هم ضمن نظارت بر انجام گندزدایی در صنایع استان و نیز آموزش کارگران و کارفرمایان، به پیگیری و بیماریابی موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس نیز مبادرت نموده اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.