سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا

برقراری تماس و پاسخگویی به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا ویروس است

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ضمن بیان اینکه، ۴۰۳۰ یک سامانه تلفنی رایگان جهت مشاوره با کارشناسان و مراقبین سلامت است، ابراز داشت: هدف از راه اندازی این سامانه، شناسایی زودرس بیماران مشکوک و کنترل روند اپیدمی کرونا ویروس است.

اوگفت: مراقبین سلامت و بهورزان در تماسی با شماره ۴۰۳۰ و با پرسیدن سوالاتی، وضعیت سلامت افراد را از لحاظ بیماری کرونا ویروس ارزیابی نموده و افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته و در صورت نیاز به بیمارستان‌های معین برای کرونا ویروس ارجاع می‌دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن بیان پاره‌ای از آمار‌های مربوط به این سامانه در استان، اظهار داشت: تاکنون ۷۷۵۰۰۰ نفر (نزدیک به ۵۵ درصد جمعیت استان) با استفاده از این سامانه غربالگری شده اند.

دکتر فلاحی با بیان اینکه، مراقبین سلامت به صورت روزانه پیگیر افراد ارجاع شده و بیماران مبتلا به کرونا ویروس ترخیص شده از بیمارستان‌ها بوده و توصیه‌های بهداشتی و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند، افزود: مراقبین سلامت از طریق شماره‌های ثبت شده در سامانه سیب پایگاه‌های سلامت با مردم تماس خواهند گرفت.

او گفت: سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت ابتلا به کروناویروس طراحی شده است که همگان می‌توانند با مراجعه و تکمیل سوالات آن از وضعیت سلامتی خود در ارتباط با کرونا ویروس مطلع شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: شماره‌ی ۴۰۳۰ تنها شماره تلفنی مربوط به وزارت بهداشت است و مردم عزیزمان فقط با تماس‌های گرفته شده از طریق این سامانه همکاری نمایند.

دکتر آرزو فلاحی در پایان مردم را به همکاری و پاسخگویی به تماس‌های گرفته شده از طریق سامانه مذکور توصیه نمود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیر رضا باباشهابی
۱۶:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام . من ۱۳ ساله دیابتی هستم و در ازمایشگاه بیمارستان کار میکنم. در مورد کار و شیفت امثال من بخشنامه ایی وجود داره ؟،!!!