سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت پا به پای الکل و کرونا در گرفتن قربانی/ الکل جان پنج نفر را در یزد گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از جان باختن پنج تن به دلیل مسمومیت با الکل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی در استان به پنج نفر و تعداد مسمومان هم به ۲۵ تن رسید و به نظر می‌رسد با افزایش شمار جان باختگان و افراد بستری به خاطر مسمومیت الکلی در کمال تعجب، رقابت تنگاتنگی میان این مسئله و ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

او ادامه داد: هم چنین تاکنون یک مورد مرگ مغزی و دو مورد هم مشکوک به نابینایی ناشی از مسمومیت با متانول در استان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: در حال حاضر مسمومان در بخش‌ آی سی یو بیمارستان‌های شهید بهشتی تفت و شاه، ولی بستری و تحت درمان هستند.

دکتر میرجلیلی با اشاره به علائم مسمومیت با الکل تصریح کرد: تاری دید، سرگیجه و عدم تعادل از علائم عمده مسمومیت با الکل است و در صورت مشاهده این علائم سریعا با اورژانس ١١٥ تماس بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که بر اساس شواهد و منابع علمی، مصرف خوراکی الکل چه نوع طبی و چه در نوع صنعتی هیچ‌گونه تاثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد، اظهار کرد: فقط استعمال موضعی الکل طبی یا سفید برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها است که ویروس کرونا را از بین برده و مانع انتشار و ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

او تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی و نیز موادمخدر باعث تضعیف سیستم ایمنی و در نتیجه احتمال بیشتر ابتلا و در صورت ابتلا، احتمال مرگ ناشی از ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

دکتر میرجلیلی با اشاره به این که درخانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه شستن دست‌ها، از مهم‌ترین راهکار‌های پیشگیری به این بیماری عنوان شده، گفت: بهتر است هم استانی‌ها راه‌های واهی برای مقابله با این بیماری را در پیش نگرفته و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را دوچندان نکنیم.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.