او گفت: با اجرای طرح تجمیع خطوط مراکز ۱۱۰ در استان ودرراستای رویکرد هوشمند سازی ماموریتها واقدامات پلیس جامعه محور، با تلاشهای صورت گرفته، بستر زیر ساختی خدمتی جدیداز مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در استان فراهم و با نصب نرم افزارهای مورد نیاز بر روی سامانه مذکور، برقراری ارتباط از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل فراهم شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص نحوه ارتباط با این سامانه گفت: این گونه از شهروندان میتوانند متن نیاز پلیسی خود را از طریق گوشی تلفن همراه دارای سیم کارتهای ایرانسل و همراه اول به شماره ۰۸۱۱۱۰ پیامک و مطمئن باشند در اولین فرصت به آنان امداد رسانی خواهد شد.
او با اشاره به ۳ هزار تماس روزانه شهروندان با مرکز فوریتی پلیسی ۱۱۰ استان گفت:این تماسها به ۲ حوزه عملیاتی و ارشاد وراهنمایی تقسیم میشود.
سرهنگ سعید زاده با اشاره به اینکه بیشترین تماسها با مرکز پلیسی ۱۱۰ مربوط به اعزام مامورین در صحنههای حوادث میباشد گفت:موضوعات این تماسها بیشتر در حوزههای راهور وتصادفات، جرائم عمومی علیه افراد واموال، درگیریهای فردی ومزاحمتها میباشد.
او بیان کرد: در حوزه راهنمایی وارشاد نیز بیشترین تماس در موضوعات فضای مجازی، اختلافات ملکی و مالی، مشاوره قضایی و اختلافات خانوادگی است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: برابر بررسیهای صورت گرفته از مجموع کل تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ استان در حدود ۳۶ درصد از تماسهای مردمی در حوزه تماسهای عملیاتی و در حدود ۶۴ درصد از تماسهای مردمی و شهروندان مربوط به تماسهای راهنمایی و ارشاد است.
انتهای پیام/ا