سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر نکردن رفتار ۳۰ درصد مردم برای مقابله با کرونا

نماینده وزیر بهداشت در دو استان شمالی گفت: رفتار‌های اجتماعی ۳۰ درصد مردم هنوز در راستای مقابله با کرونا تغییر نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  محمدمهدی ناصحی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان‌های مازندران و گلستان با بیان اینکه رفتار‌های فردی و اجتماعی مردم تاثیر زیادی در کاهش یا افزایش میزان شیوع کرونا دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را مراعات می‌کنند.

او افزود: رفتار و عملکرد ۳۰ درصد مردم نیز نشان می‌دهد هنوز این ویروس را جدی نگرفتند که این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

ناصحی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد هشدار‌های وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از سفر و دید و بازدید‌های نوروزی را جدی نگرفتند و پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده مراجعات افراد به مراکز درمانی افزایش پیدا کند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان‌های مازندران و گلستان با بیان اینکه روند بدحال شدن بیماران مبتلا به کرونا و مشکلات تنفسی آنان در حال افزایش است، گفت: ادامه این روند افزایشی، مشکلاتی را در درمان این افراد ایجاد خواهد کرد.

او نیاز این روز‌های مراکز درمانی را دستگاه‌های تنفسی یا بای پپ برای کنترل دم و بازدم‌های بیماران اعلام کرد و افزود: اگرچه تعداد ورودی و خروجی بیماران کرونایی در شمال کشور ثابت شده است، اما با توجه به ادامه رفتار‌های برخی مردم در جدی نگرفتن کرونا نباید نسبت به این ثبات چندان خوش‌بین بود.

انتهای پیام / ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.