انواع هشتگهای تجاری و شخصی به شرح زیر میباشد:
هشتگهای برند
از هشتگی خاص و منحصر به فرد برای برند خودتان استفاده کنید البته باید در نظر داشته باشید که این نام با کسب کار و موضوع کاری شما مرتبط باشد.
فالوورهایتان را به استفاده از این هشتگها تشویق کنید.
ادمین صفحات اینستاگرام میتوانند از هشتگهای خود در کمپینهای تبلیغاتی استفاده نمایند.
همواره میتوانید فالوورهایتان را ترغیب کنید با محصول شما عکس بگیرند و آن را با هشتگ مورد نظر شما به اشتراک بگذارند؛ و
برای پستی که بیشترین لایک را جمع کرده، جایزهای هرچند کوچک در نظر بگیرید.
هشتگهای ترند
زمانیکه کاربران زیادی از یک هشتگ استفاده میکنند آن هشتگ محبوب و یا اصطلاحا ترند میشود.
هشتگهای معروف و محبوب معمولا بین چند ساعت و یا حتی تا چند روز دوام دارند؛ بنابراین اگر هشتگ محبوبی را پیدا کردید که
با نام کسب و کار شما مرتبط بود هرچه زودتر تا زمانی که محبوبیتش از بین نرفته از آن در پستهای خود استفاده نمایید.
این کار در اصل نوعی هشتگ دزدی نامیده میشود.
این کارتان باعث میشود مخاطبان هدفتان با برند شما آشنا شوند.
همچنین به مناسبتهای خاص مانند عید نوروز توجه ویژه داشته باشید.
شما با استفاده از هشتگهای مرتبط با این ایام و ارائهی پیشنهادات ویژه میتوانید فروش خود را افزایش دهید.
هشتگهای گفتگو
اگر در شبکه اجتماعی محبوبی هستید میتوانید از مخاطبین خود درخواست کنید که درمورد موضوعی مرتبط و جالب با هشتگی خاص صحبت کنند و یا این که میتوانید راجع به موضوعی خاص پست بگذارید و نظر مخاطبنتان را بپرسید و از آنها درخواست کنید با هشتگی خاص در گفتگو شرکت کنند.
هشتگهای مرتبط با متن
گاهی اوقات نیازی به استفاده از هشتگهای برند، هشتگهای مناسبت و یا محبوب نیست.
شما فقط کافی است از هشتگهایی استفاده کنید که مرتبط با پست شما هستند.
مثلا پستی راجع به بازریابی دیجیتال را با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال اشتراک گذاری کنید یا یک تصویر جاذبه توریستی را با عنوان هشتگ شهر آن آپلود کنید.
هشتگهای دعوت به یک عمل (چالش)
هدف از این مدل هشتگها درگیر کردن کاربران با یک اقدام میباشد.
این هشتگها معمولا دارای فعل بوده و عموما چند سیلابی هستند.
به عنوان مثال:
#کتاب-بخوانیم
این هشتگ مخاطبان را به کتابخوانی تشویق میکند.
همچنین علاقه مند میشوند از کتابهایی که هم اکنون میخوانند و یا اخیرا خوانده اند عکس بگیرند و با این هشتگ منتشر کنند و درنتیجه با برند شما آشنا شوند.
با چه ابزاری میتوان پر کاربردترین هشتگها را پیدا کرد؟
شما میتوانید با تحلیل هشتگها برندتان را زیرنظر بگیرید و حتی عملکرد رقبای خود را در زیرنظر داشته باشید.
ابزارهایی وجود دارند که به استفادهی کارآمدتر از هشتگها در شبکههای اجتماعی کمک میکنند در ادامه به معرفی چند نمونه از آنها میپردازیم:
Hashtagify.me
این سایت محبوب هشتگهای معتبر و پر تکرار در مورد کسب کار و تجارت آنلاین مربوط به زمینه کاری شما را جستجو میکند.
این لیست تا ۱۰ هشتگ معتبر مربوط به کسب کار شمارا معرفی میکند.
همچنین این سایت مدام در حال بروز رسانی است و درصورت تغییر در لیست ارائه داده شده سریعاً شما را در جریان قرار خواهد داد.
Ritetag.com
در انتخاب هشتگ مورد نظرتان مطمئن نیستید؟
این وب سایت هشتگهایی را که بیشتر از بقیه دیده شده اند را برایتان معرفی خواهد کرد.
وقتی از این ابزار در توییتر استفاده میکنید این ابزار هشتگهای استفاده شدهی شما را با رنگ آبی، سبز و یا قرمز بر حسب میزان شانس دیده شدنشان، رنگ گذاری میکند.
اپلیکیشن Command
یک ابزار بسیار عالی برای تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام است که با استفاده از آن میتوانید بازدید صحفه خود را آنالیز نمایید.
مهمترین قدم برای داشتن یک صفحهی تجاری یا شخصی موفق در اینستاگرام پس از تولید محتوای باکیفیت و خوب، آنالیز پیج میباشد.
در واقع شما باید بدانید که صفحه شما چه نقاط قوت و ضعفی دارد تا بتوانید برای آیندهی صفحهی خود استراتژی ایجاد و اعمال نمایید.
ابزار Command همان چیزی است کمک میکند بر اساس دادههای موجود، یک استراتژی عالی برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود در نظر بگیرید.
البته باید توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برای IOS در دسترس است و باید ماهانه چندین دلار برای استفاده از آن پرداخت کنید.
اپلیکیشن Command به شما کمک میکند تا بتوانید هر هشتگ را بر اساس تعداد جذب کاربر برای هر پست رتبه بندی کنید و با تولید محتوای مرتبط با هشتگهای محبوب، تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
یکی دیگر از ابزارهای دقیق برای آنالیز هشتگ اینستاگرام، ابزار Sprout Social است.
این ابزار برای مدیریت اکانت اینستاگرام است که میتوانید پستهای خود را به صورت کاملاً منظم منتشر کنید، اما آنالیز خوبی از صفحه اینستاگرام هم در دسترس کاربران قرار میدهد.
اگر به دنبال آنالیز دقیق صفحه اینستاگرام خود هستید، این ابزار برای شما مناسب نیست، اما جالب است بدانید در بخش آنالیز هشتگ اینستاگرام آمار بسیار دقیقی در اختیارتان قرار میدهد!
این ابزار برای آنالیز صفحه اینستاگرام نیست و برای مدیریت پست ها، کامنتها و… استفاده میشود.
اما شاید بتوان آن را دقیقترین ابزار در زمینه آنالیز هشتگهای پست اینستاگرام دانست.
در واقع این ابزار به شما آمار بسیار دقیق در زمینه تعداد بازدید ورودی از هر هشتگ در پستها نشان میدهد که برای استفاده از هشتگها در پستهای بعدی کمک میکند.
ابزار Simply Measured ابزاری است که با استفاده از آن میتوانید آنالیز دقیقی از صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. همچنین این ابزار آنالیز هشتگ اینستاگرام را با دقت بسیار بالایی انجام میدهد و میتوانید نرخ مشارکت کاربران را در هر هشتگ ببینید.
منبع: میزان
انتهای پیام/