سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورش زندانیان نگران از ویروس کرونا در کلمبیا ۱۰۶ کشته و زخمی برجای گذاشت

شورش در زندانی در پایتخت کلمبیا باعث کشته شدن ۲۳ نفر و زخمی شدن ۸۳ تن دیگر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورش در زندانی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا که اواخر روز شنبه رخ داده بود باعث کشته شدن ۲۳ نفر و زخمی شدن ۸۳ تن دیگر شد.

وزیر دادگستری کلمبیا با اعلام این خبر گفت این اتفاق زمانی رخ داد که زندانیان در اعتراض به وضع بهداشتی زندان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا دست به شورش زدند. ۳۲ نفر از زندانیانی که زخمی شده بودند اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند. هفت نفر از زندانبان‌ها نیز در میان زخمی‌ها دیده می‌شوند. وضعیت جسمی دو نفر از این زندانبان‌ها وخیم گزارش شده است.

وزیر دادگستری کلمبیا افزود: امروز روز بسیار دردناک و ناراحت کننده‌ای است. شب گذشته تبهکاران زندانی تلاش کردند به صورت دسته جمعی از زندان «ال مودلو» فرار کنند. با این حال، هیچ کدام از زندانیان نتوانستند فرار کنند. شورش‌های مختلفی در بازداشتگاه‌های سراسر کشور رخ داده است.

قرار است کلمبیا از سه شنبه شب وارد قرنطینه سراسری شود. تاکنون ابتلای ۲۳۱ نفر از مردم کلمبیا به ویروس کرونا تایید شده که از این تعداد دو نفر فوت کرده اند.

تصاویر دوربین‌های تلفن همراه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آتش سوزی در داخل زندان‌ها، زندانیان و نگهبانان زخمی را نشان می‌دهد. در یکی از فیلم‌ها فردی زندانی می‌گوید همزمان با شیوع ویروس کرونا زندانیان «مثل سگ» در داخل زندان به حال خود رها شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
دیگه نیاز به کرونا ندارند