سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مهمترین پیام بعثت، توجه دادن انسان به خدا است

حجت الاسلام بنیادی گفت:اگر انسان دارای نگاه جهان بینی الهی شود همه زندگی او در ابعاد علمی، اخلاقی و عقاید تغییر خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، ضمن تبریک این ایام، گفت: مهمترین پیام مبعث نبی مکرم اسلام این است که انسان‌ها را متوجه خدا کند؛ لذا بحث جهان بینی توحیدی از اهمیت خاصی برخاصی برخوردار است، چون انسان را به خدا و دین نزدیک می‌کند و آنچه که بین انسان‌ها فاصله ایجاد می‌کند، جهان بینی غیر توحیدی است.

او افزود: از دیگر پیام‌های مبعث توجه انسان به مباحث عقلی و شرعی و تمسک به قدرت ظاهری و باطنی است. اگر انسان نگاه عقلی و شرعی و تمسک به قدرت ظاهر و باطنی مبعث داشته باشد می‌تواند از آثار آن حتی در شرایط سخت بهره ببرد.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر انسان دارای نگاه جهان بینی توحیدی، الهی و معرفتی شود همه زندگی او در ابعاد علمی، اخلاقی و عقاید نیز تغییر خواهد کرد و آن وقت است که انسان تکلیف شناس، اخلاق محوری و معرفت نگر خواهد شد.

بنیادی عنوان کرد: این روز‌ها شاهد نشر ویروس کرونا در کشور و جهان هستیم. این مسئله به خوبی نشان داد آن‌هایی که به این مسئله با نظر مادی نگاه می‌کردند در بعُد درمان و شیوع دچار نوعی افراطی گری شدند و اگر نگاه دینی، عقلانی و الهی بود قطعا مسیر هم فرق می‌کرد و انسان گرفتار افراطی گری نمی‌شد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه  گفت: آنچه امروز بیش از آن به نیازمندیم بررسی سیره اهل بیت (ع) همراه با عقلانیت و دیانت است. هر جایی عقلانیت و دیانت همراه هم بودند و با هم دیدیم و از همدیگر فاصله نداشتند، در مشکلات به نتیجه رسیدیم.

او بیان کرد: بر این باوریم وقتی فعالیت‌ها همراه با جهان بینی الهی، و عقلانی و دینی همراه باشد همه کار‌ها نتیجه خواهد داد و از جمله همین فعالیت‌های طلاب و روحانیون درعرصه جهاد سلامت در بیمارستان‌ها است.

این استاد حوزه افزود: وقتی نگاه ما به فعالیت‌ها دینی و معرفتی باشد انسان را در میدان سخت نگاه می‌دارد و اگر بتوانیم این پیام مهم را از بعثت بگیریم، نگاه ما به آینده و افق‌های بلند تغییر خواهد کرد و با سرعت بیشتری می‌توانیم به آن مسیر برسیم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.