سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهمیه‌های آذربایجان‌شرقی در المپیک توکیو

آذربایجان‌شرقی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۳ سهمیه قطعی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،المپیک ۲۰۲۰ در شهر توکیو ژاپن برگزار می‌شود و ایران در ۲ ر‌شته تیمی والیبال و بسکتبال در مسابقات انتخابی موفق به صعود به المپیک شده است و در تعدادی از رشته‌ها نیز سهمیه انفرادی کسب و مسابقات انتخابی در بعضی رشته‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.

آذربایجان‌شرقی تا به این لحظه ۳ سهمیه قطعی در بزرگترین رویداد ورزشی جهان کسب کرده است. میرهاشم حسینی در تکواندو، میلاد وزیری در تیراندازی با کمان و پرویز هادی در کشتی آزاد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در المپیک هستند.

میرهاشم حسینی و میلاد وزیری سهمیه مستقیم مسابقات را کسب کرده‌اند، اما وضعیت کشتی متفاوت از این رشته‌هاست و سهمیه سنگین وزن در کشتی توسط یدالله محبی کسب شده است، اما طبق روال سرمربی تیم ملی باید کشتی‌گیر المپیکی ایران را مشخص کند و با توجه به اینکه پرویز هادی در حال حاضر تنها عنوان‌دار جهانی ایران در سنگین وزن است، این سهمیه به وی تعلق پیدا می‌کند.

فراموش نکنیم ۲ بار هم قبلا نسبت به پرویز هادی اجحاف گردیده و وی در المپیک لندن سهمیه ایران را کسب کرده بود، اما کمیل قاسمی را به این المپیک روانه کردند و برای المپیک ریو نیز قرار بود در یک کشتی انتخابی برنده مشخص شود که پرویز هادی برابر کمیل به برتری دست یافت، اما بعد عنوان شد هر کشتی‌گیری که ۲ بار برنده شود المپیکی می‌شود و پرویز که در چند ماه پیش از مسابقه انتخابی در مسابقات زیادی حضور داشته به علت خستگی ۲ کشتی بعدی را واگذار کرد.

با این حساب می‌توان گفت، کشتی ایران یک حضور در المپیک به پرویز هادی بدهکار است و در شرایط سنی هادی، شاید این آخرین حضور المپیکی وی باشد، ضمن اینکه یدالله محبی تجربه لازم در مسابقات جهانی را هم ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.