سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان در تحقق «جهش تولید»

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: دولت باید به کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان‌ بها داده تا خلأهای اقتصادی برطرف شود.

سید محمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد و دبیرکل کانون دانشگاهیان در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه نامگذاری سال قبل که رونق تولید بود، اقدامات مثبت و موثری انجام شد و برخی از واحد‌های تولیدی که به دلیل مشکل نقدینگی، مواد خام و مشکلات بانکی و مالیاتی منجر به تعطیلی و بیکاری کارگران شده بود، برخی از این واحد‌ها با همکاری دولت و قوه قضائیه مجدد شروع به فعالیت کردند.

او ادامه داد: در سال جدید نیاز به جهش در تولید و تأمین نیاز‌های  اقتصادی کشور است و نباید واردات کالا‌های اساسی از خارج انجام شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: باید با جدیت جلوی ورود قاچاق کالا و واردات بی‌رویه گرفته شود، البته تحریم‌ها باعث کاهش  واردات شده است، همچنین می‌توان در سال جدید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بسیج تمام امکانات تحولی مثبت در حوزه تولید را رقم زد تا خواسته رهبر انقلاب در  این حوزه بر آورده شود.

او ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب سیستم بانکی کشور، وام‌های پرداختی، فرار‌های مالیاتی و سرمایه‌های راکد که مالیاتی بابت آنها اخذ نمی‌شود، نیاز به  اصلاحات دارد و باید این سرمایه‌ها در کار تولید مورد استفاده قرار گیرند، همچنین مقررات دست و پا گیری در سیستم اداری وجود دارد که  صادرات را با موانع جدی روبه‌رو کرده است.

 دبیرکل کانون دانشگاهیان تصریح کرد: تأکید رهبر بر این است که دستگاه‌های حکومتی،  سرمایه گذاران و کارآفرینان اقداماتی را انجام دهند که نتایج ملموس و عینی برای مردم داشته باشد.

حسینی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق شعار امسال تصریح کرد: فعالیت شرکت‌ها‌ی دانش بنیان به مراحل خوبی رسیده و قادر به تأثیرگذاری در حوزه تولید هستند؛ دولت باید به کار‌های تحقیقاتی، پژوهشی و خلاقیت این  شرکت‌ها بها داده و از عملکرد آنها در جهت برطرف کردن خلأهای اقتصادی، حمایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.