سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:

کادر درمانی در حال فرسودگی زیر بار اپیدمی کرونا هستند

فیروز قادری گفت: کادر درمانی در حال فرسودگی در زیر بار اپیدمی کرونا هستند که این امر باید مدنظر همه شهروندان باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فیروز قادری رئیس پژوهشکده پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار کرد: کاهش تعداد افراد در معرض کرونا ویروس با انجام قرنطینه خانگی و پرهیز از تجمع بی‌مورد در کنار اهتمام برای کاهش ابتلا با رعایت بهداشت فردی مهمترین راهکار‌های مقابله با اپیدمی کرونا در جامعه است.

قادری با اشاره به رفتار ویروس کرونا برای تبدیل‌شدن به اپیدمی در جامعه اضافه کرد: تعداد افرادی که روزانه به یک بیماری جدید ویروسی از جمله کرونا مبتلا می‌شوند، از تابع نمایی پیروی می‌کند؛ در واقع اگر اپیدمی ویروسی به حال خود رها شود، تعداد بیماران با سرعت شگفت‌آوری زیاد می‌شود.

او با بیان اینکه سرعت افزایش افراد درگیر به یک ضریب با ۲ فاکتور وابسته است، بیان کرد: میانگین افراد سالم در معرض در هر روز و  احتمال بیمارشدن افراد سالم در معرض ویروس این ۲ عامل را شامل می‌شود.

رئیس پژوهشکده پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در خصوص ۲ راه حل کاهش سرعت ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: بیمارشدن اکثریت جامعه با بی‌تفاوتی نهاد‌های مسوول و جلوگیری از راه‌های اپیدمی ویروس با رعایت بهداشت فردی و اصول پیشگیری، ۲ راهکار کاهش سرعت ابتلا هستند که راه دوم، بهترین انتخاب به شمار می‌رود.

دکتر قادری با تاکید بر اینکه همه باید این اپیدمی را جدی بگیرند، افزود: با رعایت بهداشت و منع تجمع می‌توانیم به یاری تلاشگران عرصه سلامت برویم و آن‌ها را در کاهش بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یاری کنیم.

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۵۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۳۹۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۲۷ نفر به کام مرگ کشانده شدند.
منبع: ایرنا
انتهای  پیام/ ش  ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.