سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۵۳۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های مازندران

بیش از ۵۳۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های بالادست مازندران در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ،گفت: با هدف ارائه تکنولوژی نسل جدید به روستا‌های مازندران برنامه ریزی برای اجرای ۵۳۰ کیلومتر فیبر نوری انجام شده است و این طرح امسال در استان اجرا می‌شود.

او یکی از مشکلات این حوزه را عدم پوشش مناسب تلفن همراه در روستا‌های بالادست و کوهستانی اعلام کرد و افزود: برای حل این مشکل ۱۷۹۳ سایت نسل دو، ۱۷۶۳ سایت نسل سوم و ۱۴۲۴ سایت نسل چهارم در شهر‌ها و روستا‌های مازندران نصب شد.

کبیری با بیان اینکه ارائه خدمات باکیفیت حتی در دورترین نقاط استان جز مطالبات مردمی بود، ادامه داد: نصب سایت‌های جدید تلفن همراه در مناطق روستایی در قالب طرح USO از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران افزود: پارسال با راه اندازی ۱۱ سایت در مناطق روستایی استان که از خدمات مناسب ارتباطی برخوردار نبودند کیفیت ارائه سرویس ۳۰ روستا بهینه سازی شده است.

او گفت: ۵۸ شهر استان از پوشش G۴ برخوردار هستند و تمام روستا‌های استان نیز حداقل دارای یک خط ارتباطی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ۱۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع هفت میلیون و ۲۵۵ هزار سیم کارت ارائه شده به مشترکان بیش از چهار میلیون و ۸۴۶ هزار سیم کارت در سطح استان فعال است.

کبیری افزود: ضریب استفاده از اینترنت نیز در خانوار‌های مازندرانی ۱.۶ درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

انتهای پیام /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.