سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۳)

در این قسمت و قسمت آتی، به معرفی بعضی الگو‌های ورزشی، مناسب ایام تعطیلات نوروز، می‌پردازیم.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروزی به دلیل طولانی بودن، ایامی است که الگو‌های تغذیه‌ای و فعالیت بسیاری از افراد را تغییر می‌دهد.

اگر نسبت به این موضوع، دقیق و حساس نباشید؛ بعد از پایان تعطیلات متوجه می‌شوید چه اتفاق بدی برای شرایط جسمی شما رقم خورده است. بلایی که با پرخوری و تنبلی بر سر بدنتان می‌آورید، به سادگی قابل جبران و بازگشت نیست.

در همین راستا، الگو‌هایی برای ورزش در این ایام را معرفی خواهیم کرد. هر فرد، متناسب با نوع و میزان فعالیت جسمی خودش، یک الگوی تقریبا مشخص برای فعالیت‌های فیزیکی خود در طول روز دارد.

اگر این الگو‌ها مثبت هستند؛ اجازه ندهید در تعطیلات تغییر کنند و اگر منفی است، سعی کنید الگو‌های مثبتی را برای خود ایجاد کنید. در خانه ماندن، الگو‌های ساعت خواب و فعالیت‌های شما را به شدت تغییر می‌دهد.

استراحت طولانی مدت و یا نشستن زیاد که معمولا به شکل صحیح هم نیست و بیشتر در هنگام تماشای تلویزیون است، باعث ضعف عضلانی شما می‌شود و احتمالا کمردرد و درد در گردن و دیگر عضلات را تجربه خواهید کرد.

در گزارش‌های گذشته، ورزش‌هایی مناسب درد گردن و کمر را معرفی کردیم.


بیشتر بخوانید: 

نکات ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۱)

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۲)

به خاطر داشته باشید حتما از ورزش‌های مناسب گردن و کمر استفاده کنید و بی تحرکی صرف و طولانی مدت را برای تعطیلات خود، انتخاب نکنید.

از افراط و تفریط جدا بپرهیزید. عده‌ای از تعطیلات برای بی تحرکی، تنبلی، خواب زیاد و استراحت صرف، استفاده می‌کنند و عده‌ای در نقطه مقابل تعطیلات را برای انجام ورزش‌های سنگین و با شدت بالا در مدت زمان طولانی، مغتنم می‌دانند.

انجام هر کدام از این الگو‌ها، به شدت خطرناک و با آسیب بسیار بالا است. بدن در طول یک سال به الگویی عادت کرده است و تحمیل افراطی یک الگوی دیگر در این مدت به بدن، آسیب زا و پرخطر است. اگر مشکل پنهانی در بدن باشد، با انجام فعالیت حساب نشده، ممکن است آن را ناگهانی بیدار کنید.

اگر در طول سال هیچ فعالیت خاصی ندارید و از میزان سلامت بدن خودتان هم اطلاعی ندارید، حرفه‌ای و سنگین ورزش نکنید. ممکن است به ظاهر سالم باشید و هیچ علائمی از درد در نواحی بدن نداشته باشید، اما مبتلا به مشکلی پنهان باشید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.