سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار؛

کاشت درخت سنجد در چناران

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران گفت:درخت سنجد برای نخستین بار در چناران کاشته شد، تاب‌آوری در برابر حوادث، طوفان، خشکسالی، آفات و صرفه اقتصادی خوب این گیاه مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید حاجی‌نژاد  رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران با بیان اینکه سهمیه اشتغال این شهرستان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بوده، گفت: از این تعداد سهم جهاد کشاورزی چناران ۸۰۰ نفر بوده است.

او بیشترین اشتغال ایجاد شده را در حوزه گلخانه عنوان و تصریح کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران از استقبال کشاورزان برای کاشت درخت سنجد در چناران در سال ۹۸ برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت:، چون این گیاه از نظر تاب‌آوری در برابر حوادث، طوفان، خشکسالی و آفات مقاوم بوده، همچنین، صرفه اقتصادی خوبی نیز دارد، مورد استقبال کشاورزان چناران قرار گرفته است.

حاجی‌نژاد با اشاره به خرید گندم در سال قبل از کشاورزان، افزود: حدود ۶۰ تن گندم خریداری شده که بیش از ۵۸ تن گندم خوراکی و ۲ هزار تن آن نیز بذر بوده است.

او  تهیه کود را یکی از چالش‌های پارسال دانست و ادامه داد: با توجه به تنوع کود و سهم یکی از عمده‌ترین چالش بخش کشاورزی تهیه نهاد‌هایی با کیفیت است که امیدوارم رفع این مشکل در سال ۹۹ مورد توجه قرار گیرد.
 
منبع:فارس

انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.