سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار مدیریت بحران استان مرکزی نسبت به بارش‌های جدید

مدیریت بحران استان مرکزی در خصوص بارش‌های اخیر و احتمال خسارات هشدارداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به اخطاریه شماره ۱ مورخ ۹۹/۱/۱ هواشناسی استان مرکزی نسبت به ورود اولین سامانه بارشی سال ۹۹ از دوم فروردین ماه که موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید می‌شود هشدار داد.

مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرد: مقتضی است دستگاه‌های مسئول با آمادگی کامل نیروی انسانی وتجهیزات، اقدامات لازم را جهت پیشگیری و مدیریت بحران بعمل آورند.

طبق اخطاریه شماره ۱ مورخ ۹۹/۱/۱ هواشناسی استان مرکزی ورود اولین سامانه بارشی سال ۹۹ از دوم فروردین ماه موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

در اثر سامانه بارشی جدید میزان بارش‌ها در مناطق مختلف استان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیمنر خواهد بود دمای هوا صبح دوشنبه و سه شنبه در مناطق سردسیر استان به زیر صفر خواهد رسید و در نیمه جنوبی استان مرکزی بارش‌ها حداکثر به ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد رسید.

این سامانه دوشنبه ۴ فروردین احتمالا موجب اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها در نیمه جنوبی استان و برخی معابر شهری به دلیل بارش برف در روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و شکستگی درختان به دلیل بارش برف می‌شود.

به دستگاه‌های ذیربط و خدمت رسان و کشاورزان و مردم توصیه شده ضمن اجتناب از تردد‌های غیر ضروری و خودداری از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها آمادگی لازم برای انجام عملیات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه در مناطقی که شکوفه‌ها باز شده را داشته باشند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.