سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقا و پایداری ارتباطات در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از ارتقا و پایداری ارتباطات استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خانه‌نشینی مردم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی گفت: اپراتور‌های تلفن همراه هر کدام حجم و ظرفیت مشخصی برای ارایه خدمات به مشتریان خود در روز‌های عادی در نظر می‌گیرند، اما در این مدت به یکباره با توجه به شیوع بیماری کرونا و انجام بسیاری از امور از جمله آموزش، دورکاری و خرید‌های اینترنتی بر بستر فضای مجازی، شاهد افزایش مصرف دو تا سه برابری اینترنت توسط کاربران در ساعات مشخصی بودیم و همین امر باعث کاهش سرعت اینترنت شد.

او افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های موجود برای شرایط عادی مناسب بود، با بالا رفتن ناگهانی نیاز‌های اینترنتی مردم در این مدت و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتور‌های ارتباطی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی توانستیم بخشی از این نیاز‌ها را با ارتقاء ظرفیت‌ها جبران کنیم و در همین مدت کوتاه، پاسخگوی نیاز مردم شهر و استان به اینترنت مناسب و با کیفیت باشیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه از ابتدای پارسال تاکنون مصرف اینترنت در استان نسبت به سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت با توجه به اینکه استان فارس هاب منطقه جنوب است و باید به استان همجوار از جمله کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان هم سرویس دهی کند، شاهد رشد مناسبی در حوزه زیرساختی بودیم.

او تصریح کرد: این در حالی است که در دو سال گذشته، توسعه زیرساخت‌های شبکه انتقال استان با ۱۶۶ درصد رشد به ۳۳۳۰Gbps، پهنای باند بین المللی (اینترنت) با رشد ۳۵۸ درصدی به ۵۵۰Gbps، پهن باند ورودی با رشد ۲۲۰ درصدی به ۲۲۰Gbps و ظرفیت پهن باند خروجی با ۳۰۳ درصد رشد به ۱۱۱۰Gbps ارتقاء یافته است.

سهرابی گفت: براساس آمار ۹ ماهه اول پارسال در حال حاضر بالغ بر ۴ میلیون و ۴۲ هزار مشترک از اینترنت پرسرعت سیار در فارس با ضریب نفوذ ۸۱ درصد استفاده می‌کنند که از این تعداد بیش از ۱ میلیون و ۹۶۴ هزار مشترک همراه اول، ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار مشترک ایرانسل و ۱۳۲ هزار مشترک رایتل هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: بیش از ۵۸۸ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ثابت در استان از این خدمات استفاده می‌کنند که از این تعداد ۵۴۱ هزار مشترک خانگی و ۴۷ هزار مشترک تجاری و اداری هستند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.