سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر سیاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای حفظ توان بازدارندگی خود باید جهشی اقدام کنیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: تولید جهشی باعث برداشتن گام‌های بلندتر و توان بازدارندگی بیشتر می شود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شعار تعیین شده سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: نیرو‌های مسلح در بخش تولید جهت تامین تجهیزات مورد نیاز برای دفاع٬ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم بودند.

رئیس ستاد ارتش ادامه داد: با وجود تمام تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته اعمال شده است شاهد هستیم که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های هوا، دریا، زمین و زیر دریا به لطف خدا و همت نیرو‌های صنایع دفاعی کشور در ارتش و سپاه پاسداران توانستند به تجهیزات پیشرفته دست پیدا کنند.

او با بیان این که میزان پیشرفت نیرو‌های مسلح کاملاً مشخص است و همه خوب می‌دانند که این پیشرفت تا چه حد در بحث قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران موثر است، تصریح کرد: موضوع تولید جهشی که فرماندهی معظم کل قوا آن را فرمودند باعث می‌شود گام‌های بلندتری برداشته شود ضمن اینکه ما تهدید روز را می‌شناسیم و به آینده فکر می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: برای اینکه در آینده توان بازدارندگی خود را حفظ کنیم باید جهشی کار کنیم و دسترسی بیشتری به تجهیزات دفاعی داشته باشیم، این موضوع برای ما یک راهبرد محسوب می‌شود که قطعا برای آن برنامه خواهیم داشت و در دستور کار قرار خواهیم داد؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ مانند سال‌های قبل اقدامات موثری انجام خواهد داد و در حوزه تحقیقات و تولید بر اساس دستورالعمل اما به صورت جهشی کار خواهد کرد تا تجهیزات مورد نیاز نیرو‌ها را تولید کند.

سیاری با بیان این که با شناخت مسائل پیش رو در آینده  تجهیزات به روز جهت مقابله با تهدیدات را خواهیم ساخت، بیان کرد: زمانی تحت تحریم و فشار بودیم و اجازه دسترسی به قطعات را نداشتیم، اما همین موضوع باعث شد ما روی پای خود بایستیم.

رئیس ستاد ارتش خاطر نشان کرد: توان، دانش و خلاقیت جوان‌های ایران اسلامی نشان داد که ما می‌توانیم به هر محصولی که می‌خواهیم دسترسی پیدا کنیم و این امر سود و فرصتی است که ما به دست آوردیم؛ زیرا در حال حاضر تهدیدات آینده را می‌شناسیم و به همین دلیل برای توسعه مهارت کارکنان، تجهیزات مورد نیاز و تمرین‌ها  همچنین تاکتیک‌ها و رزمایش‌ها به صورت جهشی کار خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۱۸:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
100%