سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قضیه عدم حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان ایتا حقیقت دارد؟

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت عدم حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان ایتا را عمل نکردن به تعهدات توسط این پیام رسان دانست .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد بنابی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در باره عدم حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان ایتا می‌گوید: وزارت ارتباطات از همه پیام رسان‌ها به طور مساوی حمایت می‌کند، اما پیام رسان ایتا به دلیل عمل نکردن به بعضی از تعهداتش حمایت نشده است به طوری که در دوره جدید براساس اعلام مرکز ملی، پیام رسان ایتا باید برای فعالیت‌هایش یوزر دریافت می‌کرد که متأسفانه انجام نداده است.

وی معتقد است: وزارت ارتباطات علاوه بر پیام رسان ایتا از پیام رسان‌های مشابه نیز حمایت می‌کند، در واقع طبق نظر مرکز ملی باید پیام رسان ایتا یوزر دریافت می‌کرده است که همانند گذشته مورد حمایت قرار گیرد، اما به تعهداتش در این زمینه عمل نکرده و در این دوره از آن حمایت نشده است. فعالیت پیام رسان‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها را مرکز ملی تعیین می‌کند.

در ادامه گفت‌وگویی با محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا داشتیم که وی نیز در این باره می‌گوید: پیام‌رسان ایتا، یک پیام رسان کاملا خصوصی است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شده و از اواخر سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده است. در ابتدا جزء پیام‌رسان‌های مرکز ملی نبودیم و چندان مورد حمایت قرار نگرفتیم. در سال ۱۳۹۷ پیام‌رسان ایتا به یک میلیون کاربر رسید و با توجه به استقبال خوب مردم مرکز ملی فضای مجازی این مجموعه را جزء پیام‌رسان‌های انتخابی معرفی کرد. مبنای مرکز ملی فضای مجازی که قرار بود از بین پیام ۵ پیام رسان معرفی شده توسط مرکز ملی ۲پیام رسان با بیشترین کاربر و اقبال مردمی مورد حمایت مرحله دوم قرار گیرند متاسفانه با توجه به اینکه ایتا جزء پر رشدترین پیام رسان کشور بود، ولی انتخاب نشد؛ همچنین متاسفانه حمایت‌های دور دوم نیز شکل نگرفت و مرکز ملی فضای مجازی و و‌زارت ارتباطات هیچ وقت برنامه‌ای برای داشتن یک یا دو پیام رسان ملی ارائه ندادند و عملا مصوبات قبلی ترتیب اثر داده نشد.

مدیرپیام‌رسان ایتا می‌افزاید: در حال حاضر پیام رسان ایتا ۳ میلیون کاربر فعال دارد که مبنای مرکز ملی بر یک میلیون کاربر فعال برای حمایت بیشتر بوده است. کاربر‌هایی که پیام‌رسان ایتا را نصب‌کرده‌اند معتقد هستند که با توجه به توانمندی جوانان ایرانی چرا باید همچنان از نرم افزاریی که به عبارتی زمین دشمن هستند و بیشترین ضربه‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را به کشور می‌زند استفاده کرد و چرا باید در شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام که فساد فرهنگی در آن‌ها موج می‌زند حضور داشت، در همین اتفاقات اخیر در مورد بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد می‌بینیم که مدارس و خانواده‌ها به دنبال یک محیط امن و پاک هستند تا فرزندانشان آزادانه در فضای مجازی به جستجو و آموزش بپردازند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سید مصطفی
۲۰:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
مدتی هست که ایتا کدبرای کاربران نمیفرسته و فقط میگه در حال بروزرسانی هست.
تا کی باید صبر کنیم.
اینم از پیام رسان داخلی....