سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۱)

تعطیلات نوروزی، بسیار جذاب و البته فرصتی مناسب برای توجه به سلامت بدن و روح است.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروزی، فرصتی برای استراحت و کسب نشاط است. روز‌های نوروزی که در کنار خانواده، سپری می‌شوند؛ همراه با افزایش میزان مصرف تنقلات و احتمالا کاهش فعالیت‌های فیزیکی است.

این موضوع نه تنها باعث می‌شود، سلامتی شما به خطر بیفتد؛ ممکن است شما را با مشکلاتی، چون افزایش وزن هم مواجه کند. نوروز ۹۹ با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، تعطیلاتی خاص را رقم زده است و برای کمک به بهبود و عادی شدن اوضاع، از همه دعوت به ماندن در خانه و عدم ترک منزل برای مسافرت نوروزی و دورهمی خانوادگی، می‌شود؛ بنابراین احتمال کم تحرکی، بالاتر هم می‌رود.

در این گزارش‌ها سعی داریم، راهکار‌هایی برای ورزش در تعطیلات نوروزی و کمک به سلامت جسم و روح را بیان کنیم. تعطیلات معمولا با مصرف خوراکی‌های پُر کالری همراه است، لذا نیاز بیشتری به تحرک و کمک به بدن برای سوزاندن این کالری‌های اضافی احساس می‌شود.

سعی کنید فعالیت ورزشی خود را، با شرایط تعطیلات تطبیق دهید و به هیچ وجه آن را تعطیل نکنید. اگر قبل از تعطیلات به باشگاه و کلاس‌های ورزشی می‌رفتید، تعطیلی باشگاه‌ها دلیل مناسبی برای لغو فعالیت‌های جسمی شما نیست. به جای حذف ورزش که بسیار مهم است، فعالیت و کار‌های غیر ضروری را از برنامه روزانه خود حذف کنید. حفظ سلامت بدن و زیبایی اندام، از جمله کار‌های مهم و ضروری است. خصوصا اهتمام به ورزش، در دوران تعطیلات که معمولا افراد کالری بیشتری مصرف می‌کنند، بسیار ضروری و لازم است. شاید لازم باشد فعالیت جسمی خود را نه تنها کنسل نکنید، بلکه افزایش دهید.

هدف نخست شما در طول دوران تعطیلات باید، داشتن یک بدن سالم، اندام متناسب و پیشگیری از اضافه وزن باشد. اگر در یک روز از تعطیلات، وقت بیشتری برای دیگر فعالیت‌ها گذاشتید، منعطف باشید و حتما در روز بعد زمان بیشتری به ورزش اختصاص دهید.‌

می‌توانید کمی زودتر از خواب بیدار شده و یا از زمانی که رو به روی تلویزیون و یا در اتومبیل نشسته اید، برای جبران کم کاری خود، استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برای خرید ضروری از منزل خارج شدید، می‌توانید با رعایت اصول بهداشتی به جای استفاده از خودرو، پیاده روی کنید.

در این سری گزارش‌ها و در قسمت‌های آتی، حتما راهکار‌های متفاوت را به طور سریالی، برایتان شرح خواهیم داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.