سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی ۶۲ درصد از مددجویان کمیته امداد از تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۸

گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغالزایی و خودکفایی در سال ۹۸ ارائه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۹۸ اقدامات موثری را در حوزه اشتغالزایی برای نیازمندان و مددجویان انجام داده است.

۱۶۰ هزار و ۲۶۰ نفر جمع کل افراد شاغل شده در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۹۸ است که مبلغ ۴۰ میلیارد و ۶۶۳ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

بر اساس آمار تفکیک شده ۶۸ هزار و ۳۷۳ نفر از افراد شاغل شده که ۳۹ درصد از این افراد را تشکیل می‌دهند در مناطق شهری و ۹۱ هزار و ۸۸۷ نفر که شامل ۶۱ درصد از این افراد هستند در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وام‌های پرداخت شده به نیازمندان و مددجویان در قالب وام‌های کار انگیزی، توان افزایی، خودکفایی و کاریابی بوده است که به تفکیک آمار بیش از ۳۰۱ میلیون ریال تسهیلات در قالب وام کارانگیزی به ۱۰ هزار و ۴۱۳ نفر پرداخت شده است.

همچنین لازم به ذکر است که ۲۱ هزار و ۶۷ نفر وام توان افزایی، ۱۱۰ هزار و ۸۳۳ نفر وام خودکفایی و ۱۷ هزار و ۹۴۷ نفر وام کاریابی دریافت کرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که ۳۸ درصد از افرادی که شاغل شدند زن و ۶۲ درصد از آن‌ها مرد بودند.

گروه‌های هدف کمیته امداد را مددجویان، فرزندان آن‌ها و سایر اقشار نیازمند جامعه تشکیل می‌دهد که خدمات اشتغالزایی در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۹۸، به ۳۸ درصد از اقشار نیازمند و ۶۲ درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.