سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ستاد جرائم خاص

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : بزودی با تشکیل ستاد جرائم خاص با تمام توان به جنگ کسانی می‌رویم که در استان جرائم خشن مرتکب می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بااشاره به برخی اقدامات مهم انجام شده در دادگستری استان کرمانشاه طی شش ماه گذشته، گفت : در این مدت در بخش‌های مختلف موفقیت‌های خوبی بدست آوردیم که سال آینده نیز با قدرت آن‌ها را ادامه خواهیم داد.

او تلاش برای کاهش پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی استان را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت : زمانی که پرونده‌ها روی هم انباشته و تعداد آن‌ها زیاد شود، مطالبات مردمی نیز افزایش می‌یابد، لذا در این مدت بدنبال مدیریت این بخش بودیم.

رئیس کل دادگستری استان یکی راهکار‌های کاهش پرونده‌های موجود در دادسرا را تعیین تکلیف پرونده‌های مسن اعلام کرد و گفت: ۱۸ هزار پرونده که تاریخ آن‌ها مربوط به قبل از دی سال ۱۳۹۷ بود را تعیین تکلیف کردیم.

او از تلاش برای کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان هم خبرداد و افزود: برای تحقق این هدف بدنبال آن هستیم تا میزان اختلافات بین مردم را به حداقل و سازش بین آن‌ها را به حداکثر برسانیم که این مسئله علاوه بر کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری، باعث می‌شود مردم بیشتر به کسب و کار و زندگی شخصی خود سرگرم شوند، لذا در این راه از ظرفیت همه نهاد‌های حکومتی و مردمی هم استفاده می‌کنیم.

توسلی زاده افزود: در این رابطه پیشگیری در بخش کیفری و افزایش آگاهی حقوقی مردم در بخش حقوقی از مسائل مورد توجهی است که بصورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

او از برنامه ریزی برای برخورد جدی با مرتکبین جرائم خشن در استان خبرداد و گفت: از مجموع کل جرائمی که در استان داریم، ۱۰ درصد آن مربوط به جرائم خاص است که به منظور برخورد با مرتکبین اینگونه جرائم در سال جدید ستاد جرائم خاص را در استان راه اندازی خواهیم کرد و با تمام توان به جنگ کسانی می‌رویم که مرتکب جرایم خشن می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید براینکه میزان ورودی زندان‌های کرمانشاه نیز باید کاهش پیداکند، او افزود: زندان باید جایی برای همین ۱۰ درصد مرتکبین جرائم خشن باشد.

او گفت: به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان تا جایی که امکان پذیر باشد از زندان و برخورد کیفری اجتناب می‌کنیم.

توسلی زاده با تاکید بر مقابله جدی با فساد اقتصادی در استان، گفت: یکی از اولویت‌های جدی مورد توجه ما مقابله با فساد اقتصادی است، لذا فساد چه در درون و چه در بیرون دستگاه قضایی باشد، قابل قبول نیست.

او توجه به حقوق عامه و پاسخگویی به درخواست‌ها و توقعات مردم را از دیگر مسائل مود تاکید دستگاه قضایی استان اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان به وظایف سنگین دستگاه قضا در کشور اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیاناتشان عنوان کرده‌اند، اگر نظام بخواهد موفق باشد، قوه قضائیه باید یک قوه علمی و مبتنی بر کار کارشناسی باشد.

توسلی زاده به تایید سند تحول دستگاه قضایی از سوی مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و افزود: طبق این سند دستگاه قضایی باید خود را با اقتضائات گام دوم انقلاب همراه کرده و در بخش قضایی کارایی نظام ارتقاء پیدا کند که این مسئله در دستور کار دستگاه قضایی استان نیز قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.