سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدن به موفقیت با انجام ندادن چند کار ساده

رسیدن به موفقیت فقط با انجام تلاش‌های متوالی صورت نمی‌گیرد، بلکه برخی از کار‌های بسیار ساده‌ای هستند که شما را در رسیدن به موفقیت ناکام می‌گذارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همه ما در زندگی فعالیت‌هایی را برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم که تنها ۲۰ درصد از تمامی تلاشمان صرف رسیدن به موفقیت می‌شود و باقی آن یعنی حدود ۸۰ درصد از آن صرف عادت‌های وقت گیر می‌شود و هدر می‌رود. عوامل مختلفی ما را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارد که یکی از این عوامل هدر دادن وقت و دیگری انجام فعالیت‌های وقت گیر است.

  "نه" نگفتن مانع رسیدن به موفقیت

همیشه بله گفتن یا هیچ وقت نه نگفتن از عادات غلطی است که می‌تواند وقت شما را هدر دهد و باعث تاخیر در انجام کار‌های مهم و پروژه شما شود و از میزان بهره وری شما بکاهد، در نتیجه سبب شود که از موفقیت دور شوید.
 

  انجام همه کار‌ها با هم از دلایل نرسیدن به موفقیت

برخی از افراد دوست دارند همه کار‌ها را خودشان انجام دهند و به این شیوه اشتباه اصرار می‌ورزند، اما باید بدانند این کار از کار‌هایی است که شما را از هدفتان دور می‌سازد، زیرا برخی از کار‌های غیر مهم را می‌توان به افرادی سپرد که در آن زمینه تخصص دارند و وقت خود را صرف کار‌های مهم نمود تا به هدف و موفقیت نزدیک ترشوند.
 

  نامنظم بودن باعث نرسیدن به موفقیت می‌شود

بی نظمی در محل کار سبب می‌شود که در مواقع لزوم نتوانید به وسایلتان دسترسی داشته باشید و وقت زیادی را صرف پیدا کردن وسایل مورد نیاز کنید و در نتیجه نتوانید کارتان را در زمان مشخص به پایان برسانید و از رسیدن به هدفتان باز بمانید.

  نرسیدن به موفقیت با حواس پرتی‌های دائمی

مطالعات انجام شده نشان دهنده این بوده که هر ۱۱ دقیقه کارمندان دچار حواس پرتی می‌شوند. حواس پرتی از عواملی است که باعث می‌شود وقت بیشتری را صرف کار‌ها کنید و شما را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارد.
 
برای این کار می‌توانید زمان مشخصی برای انجام کار‌ها در نظر بگیرید، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید، به دوستان خود بگویید زمان دیگری با آن‌ها صحبت خواهید کرد.

  چند وظیفگی از دلایل نرسیدن به موفقیت

برخی از افراد می‌پندارند انجام کار‌ها با یکدیگر سبب می‌شود که در وقت خود صرفه جویی کنند و با این روش بهره وری خود را بالا ببرند، اما نمی‌دانند انجام چند کار با یکدیگر سبب می‌شود که مغز نتواند روی تمامی این کار‌ها تمرکز کافی داشته باشد و عدم تمرکز مغز باعث می‌شود مدت طولانی تری به این کار‌ها اختصاص یابد، در نتیجه شما را از رسیدن به هدف و موفقیت دور نگه می‌دارد پس بهتر است به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در یک مدت زمان مشخص آن را انجام دهید و سپس به سراغ کار دیگر بروید.
 
منبع: نمناک
انتهای پیام//ف.غ
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.