او افزود: برگزاری جشنواره غذا و همچنین معرفی ۶ اثر ناملموس ثبت ملی شده استان یعنی کیک، سوروک، شولی، چیدمان دیوار چینه ای، خشت و مال و ساخت جوم یزدی هم از برنامههایی تدارک دیده شده برای ایام عید در یزد بود.
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: همه این ۱۴۰۰ برنامه به دلیل شیوع کرونا به بن بست خورده و بر این اساس، برنامههای خود را به سوی تلویزیون، فضای مجازی و بیلبوردهای شهری سوق داده ایم.
ملازینلی ادامه داد: مقرر شد با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد برنامههای مشترکی را با عنوان کوچههای آشتی کنان و جوان شو برگزار کنیم.
او ادامه داد: با توجه به شعار امسال که خشت، خشت، تا بهشت است، کلیپهایی درباره دینداری، مردم داری، اخلاق مداری و غیره که از ویژگیهای مردم یزد است، تهیه شده و در این کلیپها به معرفی هر کدام از این ویژگیها و شعارهای اخلاقی در قالب یک خشت میپردازیم.
ملازینلی تصریح کرد: بیلبوردها و بنرهایی با لهجهها و شخصیتهای مختلف استان نظیر دوچرخه سوار یزدی و سفره هفت سین آماده شده تا در سطح شهر نصب شود.
او گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری میتواند با فضا سازی شهری ویژگیهایی که یزد را به شهر جهانی تبدیل کرده است نشان دهد.
ملازینلی هدف از بیلبوردها را به تصویر کشیدن شعارهای معرفتی اصیل یزد در قالب هر خشت و به صورت تصویر عادی یا کارتونی و کاریکاتور عنوان کرد.
او اداه داد: قرار است المانهای شهری با طراحی خلاقانه و مبتکرانه در سطح شهر نصب شود.
انتهای پیام/ی