سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات ۲۵ قطعه پرنده باکلان در نمک زار‌های دریاچه بختگان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استهبان خبر از نجات ۲۵ قطعه پرنده «باکلان» که در حاشیه یکی از جزایر تالاب بختگان در نمک‌زار‌های دریاچه گیر افتاده بودند، داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،صفایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست استهبان گفت: در پی گزارش همکاران پارک ملی بختگان متوجه شدیم تعدادی پرنده باکلان که به دلیل کریستاله شدن نمک بر روی بالهایشان و گرسنگی زمین گیر شده اند، لذا با رعایت کامل دستورالعمل‌های مواجهه با حیات وحش در اسرع وقت توسط محیط بانان زنده گیری شدند.

او بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استهبان و بختگان بعد از نجات این پرندگان، نمونه گیری توسط دامپزشکی و نداشتن علایم خاصی از بیماری به محیط‌بانی انتقال، آنان را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت‌شان در آبگیر طبیعی آب شیرین رهاسازی کرده و اقدام به تغذیه دستی آنان کردند.

صفایی ادامه داد: این پرندگان احتمالا به دلیل نا آشنایی در مسیر مهاجرت، تالاب شور بختگان را برای استراحت انتخاب کردند و به دلیل نبود غذا و کریستاله شدن نمک روی بال هایشان توان پرواز را از دست داده بودند.

ویروس کرونا فعالیت محیط بانان را متوقف نکرده و به رغم شیوع بیماری با رعایت اصول ایمنی کماکان گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اخیرا از توزیع اقلام بهداشتی شخصی برای سلامت محیط بانان خبر داده بود.

«باکلان» در کرانه‌های دریاها، خورها، دریاچه‌های کرانه‌ای و آب‌های داخلی زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان می‌سازد؛  این پرونده در ایران طی زمستان به فراوانی دیده می‌شود و در استان‌های شمالی و استان فارس نیز تولید مثل می‌کند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.