سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافقنامه قریب‌الوقوع ممنوعیت سفر‌های غیرضروری بین آمریکا و کانادا

دولت‌های آمریکا و کانادا با هدف اطمینان یافتن از ادامه تعامل اقتصادی، به زودی توافقنامه‌ای را امضا می‌کنند تا از سفر‌های غیرضروری بین دو کشور جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا و کانادا در تلاش برای دستیابی به توافقی هستند تا سفر‌های غیرضروری بین دو کشور را ممنوع کنند.

یک مقام دولتی کانادا در این خصوص اظهار داشت، دو کشور در حال بررسی جزئیات محدودیت‌های جدید هستند که احتمالا از امروز چهارشنبه اعلام شود.

بر این اساس، این توافق نامه علاوه بر آنکه باعث ایجاد ترافیک تجاری می‌شود به شهروندان کانادایی اجازه می‌دهد به کشورشان بازگردند، اما به طور گسترده مرز کانادا و آمریکا را به روی گردشگران و خرده فروشان می‌بندد.

یک مقام دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفت که محدودیت‌های جدید با هدف اطمینان از ادامه تجارت و تعامل اقتصادی بین دو کشور انجام شده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور با توجه به بحران رو به رشد شیوع ویروس کرونا، مرز‌های خود با آمریکا را به روی افراد غیر مقیم می‌بندد و فقط به شهروندان کانادا و اقامت دائم اجازه ورود به این کشور داده می‌شود. هرچند استثنا‌هایی مانند سفر دیپلماتیک، خدمه هوایی و اعضای خانواده شهروندان کانادایی که در کشور دیگر مقیم هستند، اعطا می‌شود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این سفر شهروندان ۱۰ کشور اروپایی به آمریکا را به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده بود.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۳۰۰ تن و در کانادا نزدیک به ۶۰۰ نفر است.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون ۱۹۸ هزار و ۵۱۷ نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، ۸۲ هزار و ۷۶۳ نفر بهبود یافته و ۷ هزار و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.