سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا:

کاهش مدت بستری بیماران کرونایی به ۴ روز

قانعی با اشاره به دستیابی روش درمانی جدید برای کرونا گفت: در این روش جدید درمان ضایعات ریوی کرونا تسریع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که این روزها به عنوان رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا هم فعالیت می‌کند اظهار کرد: با تحقیق روی داروهایی که در کشور موجود بود  و برای ضایعه کرونا به کار گرفته شد موفقیت خوبی کسب کردیم بد و روش درمانی جدید حاصل شد که نسبت به درمان‌های رایج و مرسوم مدت بستری به ۴ روز کاهش یافت.

او ادامه داد: بیماری کرونا تاکنون برای خودش درمان ندارد و صحبت از درمان بیماری کرونا نمی‌کنیم بلکه ضایعه ریوی که متعاقب بیماری کرونایی که منجر به افت اکسیژن، بستری و حتی منجر به مرگ می‌شود.

قانعی با اشاره به اینکه از ترکیب سه داروی ازیترونایسین، ناپروکسن و پردنیزولون این دارو اضافه شد، گفت: بدون اینکه در درمان دارویی بیماران مبتنی بر وگدستورالعنل وزارت بهداشت خللی وارد شود بیماران طی یک هفته و در دو گروه بودند که یک گروه این دارو را گرفتند و یک گروه نگرفته اند.

قانعی با اشاره به اینکه تمام مجوز‌های اخلاقی را دریافت کرده بودیم، اظهار کرد: امروز صبح گزارش لازم به معاون درمان وزیر و دبیر ستاد مدیریت کرونا رسید و مقرر شد که اعلام کنم این کار به عنوان شروع بیماری درمانی است و نتایج به زودی در قالب مقاله‌ای منسجم منتشر می‌ شود که مورد استفاده محققان دنیا باشد و تعداد بیماران هم به ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: آنچه به آن دست یافتیم شاخص های التهاب را کاهش می‌دهد و محققان دریافتند که میزان التهاب و ورم ریه چقدر است که با ترکیب این داروها CRP سریعا کاهش  و مدت بستری بیمار به طور محسوس کاهش می یابد.

دبیر علمی ستاد کرونا بیان کرد: البته این شروع کار است و بعد از بررسی لازم  و هماهنگی با وزارت بهداشت در سطوح دیگر کارهای بعدی اعلام می شود.

او با اشاره به اینکه ۲۸ نفر در گروه درمان هستند و ۳۱ در گروه کنترل بودتد، گفت: در مجموع این افراد را تست کردیم  که پزشکان در انتخاب آن تاثیری نداشتند  و آنچه در پایان حاصل شد ۴۰ درصد قبل از ۴ روز مرخص شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
درود بر پزشکان محققان ایران زمین
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
احسنت
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سه داروی آزیترومایسین، پردنیزولون و ناپروکسن اعضای سه خانواده دارویی هستند که در هر خانواده تمامی اعضا مثل همند و سالهاست دارن برای عفونتهای تنفسی تجویز میشن. آزیترو مایسین که اساسا یک آنتی بیوتیک علیه باکتریهاست و نه ویروسها، پس هیچی. پردنیزولون یه کورتونه که مثل دگزامتازون و بتامتازون و متیل پردنیزولون و تریامسینولون میمونه که مصرفش اگرچه باعث کاهش التهاب ریوی میشه ولی سیستم ایمنی را هم ضعیف میکنه. ناپروکسنم که مثل بروفن و دیکلوفناکه که بازم التهابو کم میکنه. اولا چرا چیزی را که از پیش وجود داشته بعنوان یک ”نوآوری” مطرح می کنید و دوما چرا بار مالی به کشور تحمیل می کنید؟ الان مافیای دارو با استفاده از ابن باصطلاح نوآوریها میوفتن بجون مردم. حالا خوبه وزیر بهداشتمون داروسازه!
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
خدا قوت خدا کمکتون کنه
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
درصورتی که ایران بتواند دارویی برای علاج این بیماری و ویروس کرونا کشف کند، بایستی به خارجی ها آنقدر گران بفروشد تا هزینه تحقیقات و دانشمندان و تحریم ها و مرگ و میرها و مبارزه با کرونا و تحقیرهای آمریکا و اروپایی ها جبران شود و حق لیسانس آنرا مفت نفروشد.
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
درصورتی که ایران بتواند دارویی برای علاج این بیماری و ویروس کرونا کشف کند، بایستی به خارجی ها آنقدر گران بفروشد تا هزینه تحقیقات و دانشمندان و تحریم ها و مرگ و میرها و مبارزه با کرونا و تحقیرهای آمریکا و اروپایی ها جبران شود و حق لیسانس آنرا مفت نفروشد.
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا آلمان ۷۰۰۰بیمار ولی ۱۷کشته؟
چه دارویی استفاده میکنن؟
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
واقعا که نمیدونی چرا !!!! خودشون تولید کننده این ویروسن
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
واقعا؟؟
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
المان و داری با ایران مقایسه میکنی.
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
احسنت به مردان پارس
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
خدا پشت و پناهتون