سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارگ ریاست جمهوری افغانستان:

آزادی زندانیان طالبان مشروط به آغاز مذاکرات و کاهش چشمگیر خشونت است

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که آزادی زندانیان طالبان مشروط به آغاز مذاکرات و کاهش چشمگیر خشونت از سوی این گروه است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، دولت افغانستان با یکی از بندهای این توافقنامه مبنی بر آزادی ۵ هزار زندانی این گروه به شدت مخالفت کرد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پس از مراسم تحلیف خود به یک باره تغییر موضع داد و دستور آزادی مشروط و تدریجی زندانیان طالبان را صادر نمود اما این بار طالبان آن را نپذیرفت و اعلام کرد که همه زندانیان این گروه باید یک جا آزاد شوند.

اکنون ارگ ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر اعلام کرده است که آزادی زندانیان طالبان مشروط به آغاز مذاکرات و کاهش چشمگیر خشونت از سوی این گروه است.

وحید عمر، مشاور ارشد اشرف غنی گفت: آزادی زندانیان طالبان مشروط به آغاز مذاکرات بین الافغانی و کاهش چشمگیر خشونت از سوی طالبان است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ یک از زندانیان طالبان بدون ضمانت رها نمی شوند.

وحید عمر افزود: «لیست‌های زندانیان طالبان را مرور و ارزیابی می‌کنیم، مساله رهایی طالبان کاری نیست که یک باره بشود انجام داد نیست؛ این موضوع زمان گیر است و ما باید تشخیص بدهیم که آنها به کدام جرم بازداشت شده‌اند.»

از سوی دیگر، طالبان تاکید دارند که اگر ۵ هزار زندانی این گروه آزاد نشوند، آنها مذاکرات بین الافغانی را آغاز نخواهند کرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.