سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۵ درصدی فروش صنایع دستی خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ حدود ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباس‌زاده معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۸ هفت میلیارد تومان فروش صنایع‌دستی هنرمندان خراسان‌جنوبی را داشته‌ایم که از این میزان فروش ۹۸۰ میلیون تومان مربوط به فروش در ایام نوروز بوده است.

 او افزود: در سال ۹۷ نیز میزان فروش صنایع‌دستی ما پنج میلیارد تومان بوده است که که از این میزان ۵۵۰ میلیون تومان در نوروز فروش داشته‌ایم.

عباس‌زاده ادامه‌داد: مقایسه آمار فروش صنایع‌دستی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نشان از یک رشد ۳۵ درصدی دارد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه میزان فروشی که به صورت متوسط هر ساله در ایام نوروز داشتیم در نوروز ۹۹ به واسطه تعطیلی بازارچه‌ها و کاهش مسافرت‌ها نخواهیم داشت که این مسئله آسیبی را به هنرمندان صنایع دستی وارد می‌کند.

او اظهار کرد: در راستای کاهش این آسیب باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم طرحی را تدوین کنیم.

عباس‌زاده ادامه داد: پیشنهاد ما این است که بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا در یک زمان مشخص (به طور مثال در تابستان) فعالیت پررنگ بازارچه‌ها را داشته باشیم و همچنین در سال ۹۹ نسبت به تعدد نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی اقدام کنیم.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ما همه پیشنهادات خود را به وزارت‌خانه ابلاغ کرده‌ایم که آنان نیز این مسائل را در هیئت دولت مطرح خواهند کرد.

گفتنی است در خراسان‌جنوبی هفت هزار هنرمند صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

 انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.