سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه امروز شورای عالی کار چگونه سپری شد؟

خدایی درباره جزئیات بیشتر از جلسه امروز شورای عالی کار که امروز دوشنبه (۲۶ اسفندماه) برگزار شد، توضیحاتی داد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه امروز شورای عالی کار اظهار کرد: هنوز عدد و رقمی برای تعیین حداقل دستمزد نهایی نشده است و امروز فقط درباره آن بحث شد.

او با بیان اینکه امسال با توجه به وجود ویروس کرونا در کشور شرایط خاصی وجود دارد، افزود: در طول این جلسه گروه کارفرمایی اصرار داشت زمان تعیین حداقل دستمزد به سال آینده موکول شود، اما با مذاکرات دو ساعت توانستیم تصویب کنیم که میزان حداقل دستمزد حتماً در همین سال نهایی شود.

خدایی ادامه داد: گروه کارفرمایی از ابتدای جلسه با افزایش ۱۵ درصدی وارد مذاکره شد، اما گروه کارگری بحثی را در این خصوص مطرح نکرد.

این نماینده شورای کار با بیان اینکه گروه کارگری در ابتدا میزان فاصله سبد معیشت امسال و سال گذشته را مطرح کرد، ادامه داد: مقرر شد جلسه‌ای در قالب کمیته دستمزد با حضور نمایندگان این سه گروه فردا یا چهارشنبه صبح برگزار شود.

او با بیان اینکه ما در شورای عالی کار هدف اصلی‌مان تعیین حداقل دستمزد است و بعد از تعیین آن به سراغ تعیین سایر سطوح خواهیم رفت، تصریح کرد: موضوعی در قالب تعیین مزد شناور مطرح شد که بتوان آن را در طول سال بازنگری کرد، اما این موضوع به نفع نیست چرا که باید اول حداقل دستمزد با عدد و رقم مناسبی تعیین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.