سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی میزان تأثیر طرح جدید ترافیک بر کاهش آلودگی هوا/ ۹۸ آلوده‌تر از ۹۷

مقایسه نموداری میزان آلودگی هوا در سال ۹۸ حاکی از آلوده‌تر بودن هوای این سال نسبت به سال گذشته، با وجود اجرای دومین سال طرح جدید ترافیک است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری تهران در آغاز سال ۹۷ به منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران، تغییراتی در نحوه اجرای طرح ترافیک ایجاد کرد.

این طرح از همان ابتدا منتقدان و مخالفان زیادی داشت، اما با این حال شهرداری این طرح را اجر کرد.

همزمان با اجرای این طرح در سال ۹۷ بارندگی‌های فصلی هم رو به فزونی نهاد و اثر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا گذاشت.

پورسیدآقایی معاون وقت حمل و نقل و ترافیک تهران و طراح این طرح، فرصت را غنیمت شمرد و با حضور در شورای شهر تهران و ارائه آماری از کاهش آلودگی هوا در سال ۹۶ مدعی شد که این طرح اثرات مهمی بر کاهش آلودگی هوا گذاشته است.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران این سخنان را بر نتابید و در جلسه شورای شهر تهران تأکید کرد که کاهش آلودگی هوا تحت تأثیر بارندگی‌های شدید سال است.

از آن روز به بعد پورسیدآقایی و پیروز حناچی شهردار تهران اندکی ادبیات خود را تغییر دادند و در همه سخنرانی‌های خود گفتند: اگرچه بارندگی‌ها هم در کاهش آلودگی هوا نقش داشته‌اند، اما اجرای طرح ترافیک جدید هم اثر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

با پایان سال ۹۷ و آغاز سال ۹۸، شهر تهران شاهد حضور گسترده پروانه‌ها بود.

مسئولان شهرداری تهران بار دیگر فرصت را غنیمت شمردند و پرواز بهاری پروانه‌ها را به نفع خود مصادره به مطلوب کردند.

یعقوب آزاده دل مدیر واحد حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ۱۱ تیر ۹۸ با بیان اینکه توجه به حمل و نقل عمومی سبب شده تا شاهد حضور پروانه‌ها در شهر باشیم، گفت: اگر همچنان مدیران شهری به وضعیت حمل و نقل عمومی توجه کنند، بی تردید شاهد حضور حاجی لک لک‌ها هم در شهر خواهیم بود.

روز‌های سال ۹۸ یکی پس از دیگری سپری شد. پروانه‌‌ها رفتند و حاجی لک لک‌ها هم نیامدند. شاخص آلودگی هوا که در سال‌های قبل در دی ماه به ۱۵۰ واخد می‌رسید، در سال ۹۸ از آبان ماه به این عدد رسید و مدارس را تعطیل کرد.

حالا سال ۹۸ به پایان رسیده و نگاهی به آمار روز‌های آلوده و پاک و مقایسه آن با سال‌های قبل می‌اندازیم.

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
۰۱:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
چیه با با این مسخره بازیها فقط پول جریمه معاینه فنی که از ما بدبختها میگیرین باید کشور و بچرخونین
ماشین ما درست بشو نیست
خرج زنو بچه رو از کجا باید بدیم
مسافر نبریم بریم دزدی با این طرحاتون.
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
دولت کاری که به نفع مردم باشه هیچوقت انجام نداده
Adel
۱۴:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
پیش بسوی روزی که برای پیاده روی هم به شهرداری مالیات و عوارض پرداخت کنید و طرح زوج و فرد و جریمه براتون بزاره...

هدف این طرح این بود که کسانی مثل من که داخل طرح هستند مالیات و عوارض خانه و اتوموبیلیرو که احیانا چند سال پرداخت نکردند برای اینکه ۲ ساعت زودتر به منزلشون برگردند پرداخت کنند و از اون مهمتر تعداد روزهایی که مردم می‌توانستند بدون پرداخت جریمه وارد طرح بشن رو به نصف کاهش بدند... الان هم که به این هدفشون رسیدند میگن که طرح باید اصلاح بشه و بدرد نمیخوره!
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
بابا من گیج شدم دیگه نمیدونم زوج و فرد چیه یا کی میتونم برم بیرون و هر موقع که میرم جریمه میشم
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
خیلی طرح خوبی بود. ولی به درد نمی خورد
ح
۰۹:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
تغییر نام طرح زوج و فرد به طرح آلودگی هوا اصلا کارشناسی نبود و بنظر میرسد فقط طرح خالی کردن جیب مردم و فشار به مردم و بخصوص قشر کم درآمد جامعه بود ولاغیر. تشکر از شهرداری که انقدر نگران ریه های شهروندان است تا جیب خودش
حسن
۰۹:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
از اون روز که مردم به شورای شهر تهران رای دادن همینو دارید میگید خسته نشدید اخه چقدر کینه ای هستید
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
شما که مدافع شورای شهر هستید چند نمونه از اقدامات شورای شهر را که در جهت رفاه مردم انجام داده نام ببر! این شورا فقط جهت خالی کردن جیب مردم و فشار حداکثری بر مردم اقدام نموده