سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مطبوعاتی ارشاد در نشست خبری جشنواره «جان من، ایران من»:

انتشار اطلاعات کذب از کرونا خطرناک‌تر است/ ایران امروز همبسته و همدل است

نشست خبری جشنواره «جان من، ایران من» ساعتی پیش در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری جشنواره «جان من، ایران من» با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی محمدی رئیس فرهنگسرای رسانه برگزار و جزئیات این رویداد تشریح شد.

خدادی طی ایراد سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار گرفته ایم، مهمان ناخوانده‌ای به کشور آمده که ناشناخته هم هست؛ لذا در فضای ناشناخته باید با استناد بر اطلاعات موثق برای گذر از شرایط تلاش کرد. درست است که واکسن این بیماری تاکنون کشف نشده، اما درخصوص نحوه پیشگیری و کاهش تعداد مبتلایان اطلاعات شناخته شده‌ای وجود دارد که تنها در اختیار سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت و درمان کشور است و ما باید از آن‌ها خط بگیریم.

وی با بیان اینکه ویروس اطلاعات کذب به مراتب خطرناک‌تر از ویروس کروناست، افزود: در حال حاضر اطلاعات دو دسته شده اند اول آنچه که ما از توضیحات مراجع می‌شنویم و می‌دانیم و دوم هم چیز‌هایی که براساس گمانه زنی ها، برداشت هاست و بعضاً ممکن است بر اساس سوء استفاده هم باشد.

معاون مطبوعاتی گفت: اولین نیاز برای مواجه با هر بحران اعتماد و بعد تصمیم دقیق و مهمتر از همه شناخت ابعاد موضوع و آمادگی برای مقابله با آن است. باید همه به کمک وزارت بهداشت بیاییم. در این زمان نقش اطلاع رسانی فراتر از هرفرآیندی است. قدرت اطلاع رسانی می‌تواند مراحل آگاهی را تسریع، فرآیند پیشگیری را تکمیل و سرعت ابتلا را کم کند. من تاکید می‌کنم که هرکسی با هویت معلوم حرفش را بزند وگرنه صدا‌های نامعلوم هرجا می‌توانند تولید شوند و اغتشاش به بار آورند.

وی ادامه داد: زمانی که ما ویروس نگرانی، استرس و... را ترویج دهیم، وضعیت متزلزل می‌شود. هر ایرانی امروز باید از همه ظرفیت‌های خود برای کنترل کرونا استفاده کند. ایران امروز همبسته و همدل است، زیرا این ویروس جان همه مردم را تهدید می کند. امروز که من و شما اینجا باهم صحبت می‌کنیم، ده‌ها هزار پرستار و پزشک برای محافظت از سلامت مردم تلاش می‌کنند. علاوه بر آن‌ها میلیون‌ها نفر هم در قالب‌های مختلف مشغول خدمت رسانی هستند.

خدادی درباره جشنواره «جان من، ایران من» توضیح داد: این رویداد که مراکز مختلف از جمله دیجی کالا و... در برگزاری آن مشارکت دارند، نمادی از همه تلاشگران به خصوص کادر درمانی کشور است که در خط مقدم قرار دارند. این جشنواره تقدیم می شود به تمامی کسانی که از کرونا پیشگیری می‌کنند، اصحاب رسانه که از زمان اعلام کرونا وارد جریان اطلاع رسانی شدند و حضورشان در پشت دوربین‌ها و تلاششان در اتاق‌های خبر را کسی نمی‌بیند.

وی افزود: باید یک هشدار دهم به کسانی که در خارج از ایران با پول‌های خارجی برای اهداف خارجی کار می‌کنند. بار‌ها ثابت شده که مردم ایرانی در هر شرایط به داد هم می‌رسند، زیرا قلب هر ایرانی برای هم وطنش می‌تپد. این جشنواره برای تکریم خانواده‌هایی است که عزیزان آن‌ها به دلیل نجات جان مردم خانه را ترک کرده اند.

معاون مطبوعاتی با بیان اینکه باید این رویداد را با مشارکت ملی به یک حماسه ملی تبدیل کنیم، گفت: علاقه مندان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب متن، کلیپ، عکس، شعر و... تولید و به جشنواره ارسال کنند. ما باید تلاش‌های امروز را انتشار دهیم و ضبط کنیم تا در تاریخ این کشور حفظ شود. به نوبه خودم دست پزشکان، پرستاران، خبرنگاران، پلیس و... را می‌بوسم. قدردان زحمات تمامی خدمتگزاران هستیم و تاکید می‌کنم که حتماً کرونا را شکست می‌دهیم.

گفتنی است مسابقه تولیدات رسانه‌ای و شهروندی «جانِ من ایران من» با هدف انعکاس خدمات تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا و تقویت امید و همدلی به همت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ‌سرای رسانه و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت اجتماعی ناجا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و شستا برگزار می‌شود.

تولیدات این مسابقه باید در بخش‌های عکس، فیلم کوتاه، گزارش ویدیویی (vlog)، یادداشت، گزارش، مقاله و تولیدات فضای مجازی در دو بخش رسانه‌ای و شهروندی باشد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.