سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم مراقب استفاده از مواد ضدعفونی کننده باشند

رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم مراقب استفاده از مواد ضدعفونی کننده باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهمن بنایی رئیس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: برای کف زمین و سرویس‌های بهداشتی می‌توان از محلول آب و وایتکس استفاده کرد، اما برای این کار باید از دستکش، ماسک و حتی عینک استفاده شود، ضمناً در زمان استفاده پنجره باید باز یا سیستم تهویه روشن باشد.

او افزود: وایتکسی که در بازار وجود دارد ۵ درصد غلظت دارد، اما برای ضدعفونی کرد سطوح باید از وایتکس ۰.۱ درصد به صورت یک قسمت وایتکس و ۵۰ قسمت آب استفاده شود.

بنایی با اشاره به اینکه وایتکس خاصیت خورندگی دارد و نباید برای سطوح فلزی و پارچه استفاده شود اضافه کرد: این ماده باعث مسمومیت شدید می‌شود و باید دور از دسترس بچه‌ها قرار گیرد.

او همچنین در خصوص شیوه استفاده از وایتکس گفت: برای این کار باید پارچه را در محلول قرار دهیم و به سمت جلو بکشیم، ضدعفونی سطوح در این حالت نباید چرخشی باشد.

بنایی با بیان اینکه چنانچه فرد در زمان استفاده از وایتکس دچار سردرد و مسمومیت شد باید شیر بنوشد تا اثرات آن را از بین ببرد افزود: راحت‌ترین راه برای ترکیب وایتکس و آب این است که دو قاشق غذاخوری محلول را در یک لیتر آب ترکیب کنیم، این محلول ۲۴ ساعت خاصیت گندزدایی دارد.

او در خصوص پودر کلر مادر نیز گفت: ۱۰۰ سی سی پودر کلر را باید در یک لیتر آب محلول کرد و برای گندزدایی سطوح استفاده شود.

بنایی اضافه کرد: برای دستگیره درها، صفحه کلید کامپیوتر و تلویزیون باید از مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل استفاده شود، برای این موارد نباید به هیچ وجه از گندزدا استفاده کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.