سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان بزودی افتتاح می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۰ کیلومتر جاده بزرگراهی با اعتباری افزون‌بر ۱۴۰میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطا الله اکبری  مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از طرح‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساخت جاده و بزرگراه در این استان یک اولویت است و این اداره سعی دارد با جذب منابع مالی مطمئن به ساخت بزرگراه در این منطقه سرعت بخشد.

وی ادامه داد: با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها تا ۲ سال آینده بخش عظیمی از عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در حوزه بزرگراهی بر طرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای کمتر از ویروس کرونا نیست گفت: سال ۹۷ بیش‌از ۱۶ هزار نفر در کشور و افزون‌بر ۷۶۳ نفر در هشت ماهه نخست امسال در این استان بر اثر سوانح رانندگی جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد: با ساخت هر کیلومتر بزرگراه خدمت عظیمی می‌توان به مردم سیستان و بلوچستان کرد.

اکبری به پروژه ۱۷ کیلومتری نصرت آباد از توابع شهر زاهدان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه تا چند روز آینده مورد بهره‌برداری و استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه میزان جاده بزرگراهی از زاهدان به سمت نصرت آباد ۶۰ کیلومتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امیدوار هستیم در اسفند سال آینده ۴۰ کیلومتر باقی مانده بزرگراه زاهدان به نصرت آباد نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در ادامه به پروژه بزرگراهی زاهدان - زابل اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر بیش‌از چهار کیلومتر از مسیر سه راهی دشتک به سمت زابل احداث و تا شب عید نوروز از زاهدان تا این نقطه که ۸۰ کیلومتر است زیر بار تردد خواهد رفت.

اکبری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال ۹۹ از زاهدان تا پل شیله ۲ بانده شود.

وی به سه پل عظیم حرمک، شیله و چاه دیوان در این مسیر بزرگراهی اشاره کرد و افزود: این سه پل عظیم افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های مالی اولویت را بر بستر ساخت جاده‌ای قرار داه‌ایم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.