سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید فرماندار شیراز از فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در مقابله با کرونا

فرماندار شیراز گفت: در شرایط بحرانی، سمن‌ها یا تشکل‌های مردم نهاد بازوان یاریگر هر دولتی هستند که به صورت خودجوش به کمک مردم می‌شتابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز در بازدید از اقدامات سازمان مردمی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد با توجه به شبکه گسترده‌ای که دارند می‌توانند شکست بیماری کرونا نقش موثری داشته باشند، گفت: به همراهی، استمرار و جدیت همگان تا زمان ریشه کن شدن این بیماری نیازمند هستیم.

او در این بازدید ضمن قدردانی از تمامی افرادی که به صورت جهادی گام برمیدارند، اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت مردم و حس نوع دوستی این ویروس را به زودی شکست دهیم.

فرماندار شیراز اظهار کرد: همزمان با افزایش خطر انتشار گسترده ویروس کرونا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های متنوعی در خصوص ریشه کن کردن این بیماری در دستور کار دولت گرفت، در این راستا بخش مهمی از تصمیمات، توسط موسسات عمومی و نهاد‌های مردمی اداره می‌شود که در رأس آن شهرداری شیراز قرار دارد. شهرداری شیراز در جهت کمک به مردم به صورت خودجوش قبل از ابلاغ فرمان رسمی، اقدامات خود را آغاز کرده است تا در مهار این ویروس گام مؤثری بردارد.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان شیراز بیان داشت: حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که از همان روز‌های اول بیماری آمادگی خود را اعلام کردند و وارد عمل شدند نیز قابل تقدیر است.

امیری گفت: شهرداری شیراز تهیه‌ی مواد ضدعفونی کننده و ماشین آلات و همچنین تأمین نیروی انسانی مورد نیاز را نیز برعهده گرفته است. سازمان‌های مردم نهادی همچون ستاد مردمی مقابله با ویروس کرونا و سازمان دانش آموزی نیز در این راستا فعالیت‌های قابل توجهی را انجام می‌دهند.

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز تا زمان ریشه‌کن شدن این بیماری همچنان نیاز به همراهی، همدلی، استمرار و جدیت داریم و امیدواریم که مردم خسته نشوند و بدانند که مسئولین در کنار آن‌ها خواهند بود.

او در ادامه در خصوص کمبود اقلام بهداشتی بیان داشت: متاسفانه مراکز بهداشتی نیز با کمبود این اقلام مواجه هستند که دولت در این خصوص اقداماتی را جهت تأمین اقلام بهداشتی انجام داده است، که در روز‌های آتی این مشکل کاهش یابد.

امیری تصریح کرد: بخش عمده‌ی از اقلام بهداشتی در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار خواهد گرفت و اولویت بعدی ما پاکبانانی هستند که اقدام به ضدعفونی کردن معابر و مناطق پرخطر می‌کنند.

او با بیان اینکه تصمیماتی در مورد پاکبانان که سربازان خط مقدم این جبهه‌ی جنگ هستند و تجهیزات لازم در اختیار ندارند اتخاذ شده است، افزود: این قشر زحمتکش در توزیع اقلام بهداشتی در اولویت هستند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.