سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات ۱۵ روستای ریگان از سیلاب با احداث ۳ سد سیمانی در مناطق کوهستانی

کارشناس مسئول ابخیزداری اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان گفت:با احداث ۳ سد سیمانی در مناطق کوهستانی ریگان ۱۵ روستای ریگان از سیلاب نجات یافتند.

عباس علیزاده کارشناس مسئول ابخیزداری منابع طبیعی ریگان  امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت : با توجه به اینکه سیلاب در مناطق کوهستانی ریگان همه ساله خسارات زیادی به روستا‌های مناطق کوهستانی ریگان وارد می‌نماید ابخیزداری ریگان اقدام به احداث ۳ سد ابخیزداری در این مناطق نمود.

او تصریح کرد: برای ساخت این سد‌های آبخیزداری بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است که می‌تواند نقش به سزایی در نفوذ پذیری اب در این مناطق نیز داشته باشد.

کارشناس مسئول ابخیزداری منابع طبیعی ریگان در ادامه افزود: سال اینده نیز ۱ سد جدید در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان احداث خواهد شد.

علیزاده بیان کرد: این سد‌ها با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آب سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از خطرات ناشی از سیل به اراضی کشاورزی و واحد‌های مسکونی روستاییان احداث شده است.

او یاداور شد: حفظ مراتع و بهبود وضعیت ذخایر آبی در کنار توسعه پوشش گیاهی از جمله نتایج اجرای طرح‌های آبخیزداری در این منطقه به شمار می‌رود.

کارشناس مسول ابخیزداری منابع طبیعی شهرستان ریگان تصریح کرد: تعدادی از این سد‌ها با ارتفاع بالای ۶ متر می‌باشند که در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان احداث شده اند.

علیزاده با اشاره به اینکه اعتبار احداث این سد‌های آبخیزداری از صندوق توسعه ملی تامین شده است گفت : اکثر این سد‌های آبخیزداری در مسیل‌ها احداث می‌شود تا از بروز سیل‌های منتهی به مناطق مسکونی جلوگیری کند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.