سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آخرین جزئیات سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابرآخرین آمار سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۵ استان کشور به ۳۲ هزار و ۶۸۸ هکتار رسیده است.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا روز گذشته ۳۲ هزار و ۶۸۸ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۵ استان صورت گرفته است.

وی سطح مبارزه تا روز گذشته در استان های هرمزگان را ۱۶ هزار و ۴۹۴ هکتار، خوزستان ۵ هزار و ۹۲۲ هکتار، فارس ۳ هزار و ۶۸۴ هکتار، بوشهر ۳ هزار و ۵۲۵ هکتار و سیستان و بلوچستان ۳ هزار و ۶۳ هکتار اعلام کرد.

میر ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از آن است که هر چه به روزهای پایانی سال و اوایل سال آینده نزدیک شویم، حجم ورودی آفت به کشور بیشتر خواهد شد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته در ۹ استان کشور هجوم آفت ملخ صحرایی را خواهیم داشت، گفت: در حال حاضر ۵ استان جنوبی کشور آلوده به آفت ملخ صحرایی هستند که در تمامی این استان ها هواپیمای سم پاش مستقرند که در صورت افزایش حجم آفت در مناطقی که آلوده شدند و امکان دسترسی وجود ندارد، از طریق سم پاش هوایی به سرعت وارد عمل می شویم.

وی ادامه داد: با توجه به مبارزه جدی و سم پاشی علیه آفت به محض ورود به استان ها، هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغات وارد نشده است.

سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به بیش از یک میلیون هکتار می رسد

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه طبق گزارش های فائو حجم آفت در کشورهای آفریقایی طی ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است، بیان کرد: با وجود آنکه خاستگاه اصلی این آفت در کشورهای آفریقایی است، از این رو پیش بینی می شود که سطح مبارزه در کشور ما به بالای یک میلیون هکتار برسد.

میر افزود: با توجه به آنکه در کشورهای مبدا وضعیت در حالت بحرانی و قرمز قرار دارد، سازمان فائو رسما وارد شده و مبارزه در کشورهای مبدا را رصد می کند.

این مقام‌مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات علیه مبارزه با آفت ملخ صحرایی تصریح کرد: برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده به طوریکه اخیرا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان قرار گرفته و  بین استان ها توزیع شده است و دولت قول داده که در صورت‌نیاز تخصیص اعتبار جدیدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.