سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرنطینه خانگی مهمتَرین راهکار برای کنترل بیماری کرونا

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، ماندن در خانه را مهم‌ترین عامل در جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آموزش های صحیح و قرنطینه خانگی  مهمترین راهکار برای کنترل بیماری کرونا است که نیاز به مشارکت همگانی داشته و با این کار می توان از روند رو به رشد بیماری جلوگیری کرد و با ادامه آن شاهد کاهش چشمگیر این بیماری  خواهیم بود.

او افزود: در حال حاضر ویروس کرونا، درمان واضحی نداشته و واکسیناسیون خاصی هم ندارد. پس با اقداماتی نظیر قرنطینه خانگی، ارتقاء آموزش و رعایت بهداشت فردی می توان از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کرد.

مهرداد شریفی بیان داشت: قرنطینه خانگی به افرادی که دارای علامتی مانند عطسه، آبریزش و سرفه هستند، کمک می‌کند از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری کرده و چرخه انتقال ویروس قطع گردد.                                                       

این مقام مسئول اظهار کرد: افراد دچار سرماخوردگی هرچه کمتر در مجامع عمومی و شلوغ قرار بگیرند، سبب کاهش انتقال بیماری به دیگران می‌شوند.  

او اذعان داشت: تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامات اولیه را برای مراجعات مردمی انجام می‌دهند و موارد مشکوک، مورد بررسی بیشتر قرار گرفته وهمزمان هم کسانی که نتایج آزمایش مثبت دارند، خانواده شان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مهرداد شریفی در پایان به افراد سالم و حتی کسانی که دارای علائم خفیف این بیماری هستند توصیه کرد، از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد تا ریشه کن شدن ویروس کرونا  خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.