سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

۲ برابر شدن خروجی سد‌های کرخه و دز

وزیر نیرو گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌های پیش رو ورودی مخازن کرخه و دز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در خصوص سال آبی سال ۹۸-۹۹ گفت: در مهر ماه ۹۸ طبق گزارشات سازمان هواشناسی پاییز امسال بارش ها در شرایط نرمال و کمی بیش از آن  به صورت مطلوب گزارش شد.

او ادامه داد: به طوری که ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر لغایت ۲۵ اسفند سال آبی ۹۹-۹۸ بالغ بر ۱۸۷ میلیمتر است این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۶۲ میلیمتر) ۱۵ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۲۰۳ میلیمتر) ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. ضمناً حجم بارش اول مهر تا پایان ۲۵ اسفند معادل ۳۰۸.۱۸۱ میلیارد مترمکعب می‌باشد.

وزیر نیرو اضافه کرد: ما البته امسال درس‌هایی که از سیلاب ابتدای سال داشتیم سعی کردیم مدیریت مخازن را به شکل دقیق تر و مناسب‌تر و با همکاری نزدیک‌تر تمام دستگاه‌های استان‌های ذی‌ربط داشته باشیم به طوری که از حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بارش ها حدود ۴۰ درصد مخازن کشور خالی است،  به طوری که ما آمادگی کامل را در سطح کشور برای دریافت سیلاب داریم.

اردکانیان گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در ۲ تا ۳ هفته پیش رو  بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش‌هایی از کشور خواهیم داشت و خوشبختانه با تدابیر انجام شده تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از وقوع سیلاب احتمالی به کشور آمادگی لازم را دارد و امیدواریم با تدابیر انجام شده و همکاری هموطنان در حاشیه رودخانه‌ها بتوانیم شاهد خسارات کمتری در کشور نسبت به سال گذشته باشیم.

وزیر نیرو بیان کرد: طبق تصمیم گیری‌های انجام شده چنانکه سیلاب‌ها شدت بگیرد ما در پایین دست رودخانه دز و کرخه خروجی را افزایش داده‌ایم به طوری که این افزایش به ۲ برابر حجم خروجی فعلی است و بدین معنا است که پهنه بیشتری در معرض سیلاب قرار خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه ممکن است در حوزه آب ریزی سد دز حدود ۹۰ میلیمتر بارش داشته باشیم اضافه کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌های پیش رو ورودی  مخازن کرخه و دز افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو گفت: رصد سیل به صورت لحظه‌ای در سازمان آب و برق خوزستان و از آن طریق در خود مرکز ستاد در استانداری مشغول به کار است. نقشه‌های پهنه‌بندی سیل‌ها، اسامی شهر‌ها و روستا‌هایی که ممکن است تحت تاثیر سیل قرار گیرند را مشخص کرده و آمادگی لازم وجود دارد و هر زمان لازم باشد اطلاع رسانی مناسب انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: قطع برق ۳۷ روستا و آب ۲۳ روستا بر اثر بارش شدید باران


اردکانیان تصریح کرد: ما در استان لرستان امسال موفق شدیم حجم قابل توجهی از روان آب‌ها و سیلاب‌ها را بدون خسارت عبور دهیم و این نشان دهنده مهندسی دقیق در رودخانه و سپس همکاری هموطنان است تا بتوانیم جلوی خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در این استان را بگیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.