سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‏سخنگوی وزارت بهداشت:

به این استان‌ها سفر نکنید/ وضعیت نگران کننده استان یزد

جهانپور گفت: باتوجه به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در کشور توصیه ‌می‌شود هرگز به برخی از استان‌ها سفر نکنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: امیدواریم تعداد بهبودیافتگان کرونا افزایش پیدا کند. اگرچه امیدواریم همت مردم و رعایت نکات بهداشتی موجب شود تا تعداد مبتلایان جدید کمتر باشد. در سال جدید از روی مهربانی در نوروز دید و بازدید و سفر را لغو کنیم و با اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد این باشیم که وضعیت بهبود پیدا کند که این مستلزم همکاری مردم است.

بیماری کرونا را باید جدی بگیریم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ کووید ۱۹ را جدی بگیریم، این بیماری در افراد مسن خطرناک‌تر است و اغلب کسانی که فوت می‌کنند سن بالای ۶۰ سال دارند.

جهانپور ادامه داد: روز‌های پایانی سال را در پیش داریم به هیچ وجه سفر نرویم؛ زیرا در برابر سلامت خود و دیگران مسئول هستیم و با لغو سفر‌های نوروزی به مهار بیماری کمک خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به استان‌های رکوددار مبتلا به کووید ۱۹ اظهار کرد: تهران، قم، گیلان و اصفهان بیشترین موارد ابتلا را دارند و نگرانی در یزد زیاد است. مردم محدودیت تردد به مازندران را رعایت کنند.

او اظهار کرد:‌ نگران خراسان رضوی بودیم و تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرده و خواهد کرد. مردم سفر به مشهد مقدس را از برنامه خود حذف کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در ایلام هم نسبت به جمعیت آمار ابتلا بالاست و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی و منع تردد در سفر‌های شهری و بین شهری را مردم جدی بگیرند.

جهانپور گفت: ماسک برای جمعیت عادی سودمندی لازم را ندارد. ماسک و موادضدعفونی مازاد بر نیاز کادر سلامت با اولویت توزیع در داروخانه‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چطوره که واسه اقدامات تهدید کننده راننده ها، خودروها رو توقیف می کردید، حالا هم جون آدم ها درخطر فقط شکلش عوض شده ، تو رو به خدا به مسئولین بگید از زور استفاده کنند، خودرو مسافرها رو توقیف کنند اصلا جریمه های سنگین بزارن تا بعضی ها بشینن سرجاشون
عمار
۰۷:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
تمامی موارد ایمنی و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنید و در خانه هایتان بمانید و تا میتوانید شلغم بپزید و بخورید آب شلغم پخته شده هم بسیار مفید است مرحم سینه است و بجای سیب زمینی در خورشهاتون شلغم بریزید و نوش جان کنید به امید آینده روشن . والسلام و صلوات التماس دعا .
جواد قاسمی
۲۳:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ایرانی ثابت کرده حتما باید یه زوری باشه تا رعایت کنن، یا اینکه یکی از عزیزان خودشون رو از دست بدن تا باورشون بشه وضعیت خرابه، اگه دولت میخواد وضعیت رو کنترل کنه حتما باید جریمه و از این حرفا باشه تا به امید خدا یه اتفاق خوبی بیافته، یعنی وضعیت جنگی اعلام بشه
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
صدا سیمای کرمان را بیدار کنید
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
توراخدا داخل خونه تون بمونید
هیجانرید
خواهش میکنم به هیچ استانی نرید
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ماسک نیاز نیست ولی مواد ضد عفونی کننده واقعا لازم هست .حداقل هر خانوار یه بطری باید داشته باشه. مردم ناچارن برای تهیه لوازم ضروری چند روز یه بار از خونه بیرون برن.حداقل بتونن دستاشونو کارت سوخت و کارت پولشونو و .... ضد عفونی کنند.ژل ضد عفونی کننده تو هیچ داروخونه ای پیدا نمی شه.حتی پد الکلی رو هم نمی دن
علی رضا قربانزاده
۲۱:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
الکل خیلی گرون شده و دستکش هم نایاب بعد هیچ شماره یا جایی جهت شکایت نیست.
یه سری شماره اعلام کردند که آدم پشیمون میشه از زنگ‌ زدنش .
اکثر موارد اعلام شده تو خبر اجرا نمیشه . میگن سه ماه قسط رو پرداخت نکنید ،واسه اینکه خیالم راحت شه زنگ زدم بانک ملی لواسون پیگیر شم که گفتند همچین چیزی نیست و حتما باید پرداخت شه .
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اینهمه میگن مسافرت نرید،مراعات کنین،بعضی ها باز هم بی خیالن،اگر میگن نرو برای کیه برا خودشونه یا ما؟کی میخواد مریض بشه کی میخواد درد بکشه والا بفکر خودمون باشیم.
سعید.م
۲۰:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا این چه توصیه ای هست.میدونم شما منظورتون این نیست ک فقط ب این شهرها سفر نکنید؛اما اونایی ک یه خرده ک چه عرض کنم،خیلی زیاد،واسه خودشون وخونوادشون ارزش قائل نیستن و ب توصیه ی مسافرت ممنوع گوش نمیکنن،دیگه به فکر جون وحق الناس نیستن.وهمینا بعلت فکر کوتاهشون ازاین توصیه نتیجه گیری میکنن ک فقط به این شهرها مسافرت خطرناکه ومیتونن ب مناطق دیگه سفر کنن.ومناطقی ک ذکر مشدن وضعشون بدتر میشه.
mosafer
۱۹:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اینقد میگین سفر نکنین. الان میخام بلیطمو استرداد بزنم اما سیستم اینترنتی استرداد رجا قطعه. زنگ زدم و گفت چون شرکتا پول ندارن قطعه و حتما باید بیاین ایستگاه قطار تهران. منم اصلا تهران نیستم و تو این وضعیتی که همه میگن بیرون نرید چرا باید همچین چیزی باشه؟ تازه این قطار اصلا حرکت نمیکنه و از لیست حذف شده ولی اعلام نمی کنن که پولمونو بخورن
Omid
۱۹:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام
در استان چهارمحال و بختیاری الان ۳ روز هست هیچگونه مورد مثبت کرونا اعلام نشده و دلیلش قاطعیت استانداری و اداره نظارت اماکن عمومی و کنترل ورودیهای استان بوده به عنوان یک شهروند پیشنهاد میکنم وسط این همه خبر بد یه گزارش از اینجا تهیه کنید و پخش کنید که مردم درک کنند میشه جلو کرونا ایستاد و پاکسازیش کرد و راهکارهایی که در اینجا استفاده شده و موفقیت امیز بوده در دیگر شهرها هم استفاده کنند
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اگه بخاطر مردمه چرا بقیه استاندارا چنین کاری نمی کنن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا فقط قرنطینه مردم بی خیال هستند مگه دکتر و پرستار چقدر تحمل دارد
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
یکماه پرستارها با این لباسها و خستگی و ندیدن خانواه دارن میگذرونند حداقل کمی به فکر این بنده خداها باشیم بعضیا خیلی بیخیال ودل گنده ان هرچی میگن توخونه بمونید انگار نه انگار
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
به هرمزگان نیاید
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
به خانه بر میگردیم!