سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درختان پر شکوفه نوید فصل پر میوه

باغ های پرشکوفه گلستان نوید فصل پر میوه را می دهند.

گلچین رییس جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ۳۰ هزار هکتارسطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان است که تنوع خوبی در زمینه گندم، جو و محصولات باغی دارد.

او ادامه داد: ۶۰ درصد از این باغات را میوه‌های هسته دار مانند، انواع هلو، انواع آلو و شلیل تشکیل می‌دهند و مابقی آن میوه‌های دانه دار مانند گلابی، به، گردو، زیتون، فندق و مقداری انار و خرمالو است.

گلچین افزود: براین اساس، کشاورزان حدود ۵۶ هزار تن انواع میوه را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه صادرات این میوه‌ها ارز آوری نیز برای شهرستان داشته است افزود: در سال‌های گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در زمینه صادرات میوه‌های هسته دار داشته است.
او افزود: میوه‌هایی مانند انار و آلو طراوت و شادابی خاصی به باغ‌ها داده است و همچنین سازمان جهاد کشاورزی و بخش باغبانی آماده است که با باغداران همکاری لازم را داشته باشد.

گلچین گفت: در خصوص نهاده‌ها و سم فروشی‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در مورد مسائل فنی نیز کارشناسان این پهنه در خدمت باغداران هستند.

او ادامه داد: در اراضی شیب دار فندوق و زیتون کاشته می‌شود که طرح حمایتی نیز برای کشت در این اراضی به کشاورزان اختصاص داده شد.

گلچین گفت: این میوه‌ها از اردیبهشت ماه می‌رسند که در بازار‌های استان مصرف و بخشی از آن نیز به بازار‌های کشورعراق صادر می‌شوند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.