سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشکی پوست دست ناشی از شستشوی مکرر

متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد با توجه به شرایط فعلی، پس از هربار شست وشو، دست‌ها را با یک لایه مرطوب کننده چرب کنید.

دکتر سیمین شمسی میمندی متخصص پوست واستاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اشاره به مراجعه مکرر بیماران پوستی ناشی از گله مندبودن خشکی و اگزما پوست، گفت: از آنجایی که در شرایط فعلی بنا به دستور سازمان بهداشت جهانی در پندمی کرونا، برای پیشگیری از این تحدید واگیری، مناسب‌ترین راه علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، شستن مرتب دست‌ها از آلودگی‌ها است.

او بهترین راه شست وشوی صحیح ومکرر دست ها، استفاده از آب وصابون را توصیه کرد وافزود: برای شست وشوی دست‌ها حداقل ۲۰ ثانیه باید زمان گذاشت وضمن شستن کف دست، بین انگشتان و مچ دست را هم باید از آلودگی پاک کرد.

دکتر میمندی بیان داشت: ممکن است در بعضی مواقع امکان شست وشو دست‌ها ویا دسترسی به آب وصابون وجود نداشته باشد که خوشبختانه محصولات ضدعفونی کننده دست مانندالکل ۷۰ درصد و... وجود دارد.

متخصص پوست واستاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از آنجایی که هوای‌کرمان بسیار خشک است و رطوبت پایینی دارد، تصریح کرد: جهت آگاهی از مراقبت پوست در کنار استفاده مکرر شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها در پی شستشوی مکرر دست، پوست بسیار خشک و پوسته پوسته می‌شود و حتی ممکن است کمی کلفت‌تر به نظر بیاید و گاهی ممکن است شکاف‌های ریزی در آن به وجود بیاید.

او در این خصوص توصیه کرد: توصیه من این است که بعد از هر بار شستشو دست ها، برای جلوگیری از ایجاد اگزما وخشکی، پوست رابا استفاده از یک لایه کرم‌های مرطوب کننده چرب کنید.

دکتر میمندی ساده‌ترین و ارزان‌ترین چرب کننده را وازلین بدون عطر عنوان کرد وافزود: یکی از بهترین چرب کننده‌ای که از خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد، وازلین بدون عطر است که در دسترس همه است و باید با توجه به شرایط کنونی جهت مراقبت پوست پس از هربار شست وشو، همواره به همراه خود داشته باشند.

او تصریح کرد: استفاده طولانی مدت از مواد ضدعفونی کننده، زمینه شیوع اگزما را افزایش می‌دهد وافرادی که زمینه اگزما دارند، علائم شدیدتری از اگزما را خواهند داشت.

متخصص پوست واستاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص افرادی که دچار بیماری اگزما هستند گفت: اگزما با شستشوی مکرر در چنین افرادی تشدید پیدا می‌کند و می‌تواند به شکل قرمزی، تاول‌های ریز و کوچک با خارش شدید و متعاقباً ایجاد عفونت‌های پوستی به همراه باشد لذا در چنین مواردی علاوه بر چرب کردن مکرر دست‌ها بعد از هر بار شستشو، این افراد بهتر است از دارو‌های تجویز شده توسط پزشک خود استفاده و در صورت امکان از شوینده‌های ملایم‌تر مانند پن‌های جامد و مایع استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.