سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۳۰ درصدی وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: طی چند روز باقی مانده به پایان سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۰ درصد رشد وقوع جرائم فضای مجازی را داشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به جرایم فضای مجازی بیان کرد: طی چند روز باقی مانده به پایان سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۰ درصد رشد وقوع جرایم فضای مجازی را داشته ایم.

او با بیان اینکه همچنین ۱۱۰ درصد افزایش کشف جرایم سایبری را داشته ایم، افزود: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب همشهری‌ها و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای ۸۸ درصد از مجموع جرایم سایبری را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: مزاحمت‌های اینترنتی، انتشار فیلم و عکس خانوادگی و خصوصی در بستر فضای مجازی و انتشار شایعات از دیگر جرایمی بوده که در استان در فضای مجازی رخ داده است.

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از حساب هم استانی‌ها

سرهنگ محمد پور به اشاره به جرایم مالی رخ داده در استان اظهار کرد: قریب به ۳۰ میلیارد ریال از حساب هم استانی‌ها کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه طمع افراد باعث بروز جرایم مالی در فضای مجازی می‌شود، افزود: برخی شهروندان در بستر مجازی به دنبال کالا‌هایی می‌روند که نسبت به قیمت حقیقی، اختلاف زیادی دارند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه اختلاف زیاد بین قیمت کالا‌ها در فضای حقیقی و مجازی قطعاً کلاهبرداری است، اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم در خرید کالا از طریق گروه‌ها و کانال‌های مختلف، به توصیه‌ها توجه لازم را داشته باشند.

پرهیز بانوان از بارگذاری تصاویر در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: بی توجهی کاربران هنگام خرید نسبت به درگاه اینترنتی بانک باعث بروز جرایم مالی شده که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به مزاحمت‌های اینترنتی گفت: عمده آسیب‌ها در این جرایم متوجه بانوان است چراکه در پروفایل‌ها تصاویر شخصی شأن را بارگذاری می‌کنند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم از اعتماد زیاد به فضای مجازی بپرهیزند، گفت: همچنین هم استانی‌ها از گفت و گوی مسائل ریز خانوادگی در بستر فضای مجازی پرهیز کنند.

او بیان کرد: مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار را تنها از منابع رسمی دنبال کنند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.