سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با تخریب کنندگان محیط زیست ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، مبارزه با تخریب کنندگان طبیعت و محیط زیست و جبهه مبارزه با از بین برندگان بستر‌های تولید غذای یک ملت با شیوع بیماری تعطیل نمی‌شود.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه مبارزه با تخریب کنندگان محیط زیست ادامه دارد،گفت: تمام خدمتگزاران به نظام و مردم باید پای کار باشند و البته رعایت جوانب احتیاط واجب است.

او ادامه داد: هیچ عاملی نباید مانع اجرای امور حاکمیتی شود، اگر این چنین بود نه حضور جان برکفان مدافع حرم و مرزبانان  برای حفظ امنیت و نه حضور ایثار گرانه کادر پزشکی و پرستاری و خدماتی در بیمارستان‌ها و درمانگاهها معنا می یافت.
 
مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در سال‌های جنگ همین ماموران جهاد در خطوط مقدم برای رزمندگان اسلام سنگر می‌ساختند و این در حالی بود که خودشان بی هیچ جان پناهی در تیر رس دشمن قرار داشتند، لذا وظایف جهاد کشاورزی تعطیل بردار نیست.

طهماسبی زاده افزود: کشت و کار و مراقبت از دام و طیور و ماکیان و آبزیانی که تامین کننده غذای  مردم هستند نمی‌توانند معطل نابودی کرونا شوند، هر کار زمانی دارد. کار برادران جهادی مقید به فصل و زمان مناسب خود است.

او تصریح کرد: همکاران زحمتکش جهاد در مراکز جهاد کشاورزی و در مدیریت جهاد کشاورزی مشهد از گزند این ویروس مصون نبوده‌اند چرا که ناگزیر از حضور چهره به چهره با کشاورزانی هستند که باید نهاده‌های کشاورزی آن‌ها را تامین کرده و در زمان فعلی که مقارن با کشت‌های بهاری و احتمال  شیوع آفات و بیماری‌های نباتی است حضور پررنگ تری از قبل داشته باشند.
 
مدیر جهاد کشاورزی مشهد به شایعات مربوط به عدم استفاده از لبنیات برای جلوگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خوشبختانه محصولات لبنی در خراسان رضوی به دلایل متعدد از جمله نظارت‌های سختگیرانه از کیفیت و سلامت بالایی برخوردار است.

طهماسبی زاده با اشاره به اینکه خراسان رضوی و مشهد از قطب‌های بزرگ تولید و بسته بندی مواد غذایی و لبنی در کشور و حتی منطقه است، افزود: مصرف مواد لبنی از ضروریات سلامت انسان بوده و برای سلامتی و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها مفید است لذا شهروندان مصرف شیر بهداشتی و سالم را به خصوص در شرایط فعلی در سبد تغذیه‌ای خود قرار دهند.

او با اشاره به توصیه پزشکان به نوشیدن مایعات گرم، ادامه داد: شیر یکی از منابع غنی غذایی که می‌تواند در سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها موثر باشد.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.