سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش در نیزارها و گودال های نفتی خرمشهر دود سیاه را روانه آسمان اهواز کرد

رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: منشاء دود گرفتگی هوای اهواز، آتش سوزی در نیزارهای خرمشهر و گودال‌های نفتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیروس کریمی رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: انتشار دود در هوای اهواز، در بامداد روز جمعه باعث شد شاخص کیفی هوای این شهر به ۱۵۲ افزایش یابد و در شرایط ناسالم قرار گیرد.

او با اشاره به شناسایی منشاء دود و آلودگی هوا بعد از بررسی تصاویر ماهواره‌ای افزود: بخشی از دود ناشی از آتش سوزی وسیع در نیزار‌های خرمشهر در مرز ایران و عراق و در مجاورت میدان نفتی یادآوران بوده و ساعاتی بعد اطفا شده است.

کریمی مساحت آتش سوزی نیزار‌ها را ۵ هکتار عنوان کرد و افزود: این آلودگی به علت لایروبی کانال شرکت نیشکر میرزاکوچک خان بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آتش‌سوزی در گودال‌های واحد مارون ۴ (شرکت نفت و گاز مارون) در روستای عرب راشد شهرستان رامشیر نیز باعث آلودگی هوا در این زمان شده بود.

بر اساس این گزارش، انتشار تصویر آتش سوزی نیزار‌ها در روز‌های اخیر با واکنش فعالان محیط زیست خوزستان مواجه شده است. به گفته آن‌ها این منطقه زیستگاهی با موجودات ارزشمند است.

جاده اهواز- خرمشهر در جنوب اهواز و شهرستان رامشیر در شرق اهواز قرار دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.