سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بسیج جامعه پزشکی مطرح کرد:

فعالیت ۲۰ هزار نیروی کادر درمانی و پزشکی در سامانه ۴۰۳۰

متولیان گفت: ۲۰ هزار نیروی کادر درمانی و پزشکی در سامانه ۴۰۳۰ به افراد جامعه خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم متولیان، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در خصوص اقدامات بسیج جامعه پزشکی کشور در مقابله با کرونا گفت: بسیج جامعه پزشکی یکی از مجموعه‌های داوطلب پزشکی در شرایط بحرانی کشور است، به طورکلی این مجموعه در زمان‌ها خطرناک و بحرانی کشور حاضر و به ساماندهی بهتر کمک می‌کنند. بسیج جامعه پزشکی از روز نخست پیدایش این ویروس، تمامی اقشار ۲۲ گانه بسیج را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آماده کرده تا این ویروس به سرعت مهار شود.

او افزود: افراد جامعه باید از خروج غیرضروری خود از منزل پرهیز کنند، زیرا این ویروس به تجمع حساس است و موجب انتشار و سرایت سریع آن در جامعه می‌شوند. به طور کلی بیش از ۹۵ درصد افراد جامعه از شیوع این ویروس نگران هستند، اما نیمی از آن‌ها این موضوع را جدی نمی‌گیرند که خود این موضوع هم جایی نگرانی بسیاری دارد.  بسیج جامعه پزشکی تمامی ظرفیت‌های بیمارستانی و درمانگاهی خود را برای خدمت رسانی بیماران کرونایی در نظر گرفته است.

حضور ۱۷۰ هزار نفر از نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی

متولیان گفت: از ۴۵۰ هزار نیروی فعال پزشک پیراپزشک و پرستار در سراسر کشور حدود ۱۷۰ هزار نفر از نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی هستند که در تمام استان‌ها در حال خدمت رسانی هستند. همچنین علاوه بر این موارد بسیج جامعه پزشکی با کمک سپاه پاسداران نقاهتگاه‌ها و استراحتگاه‌های بیمارستانی مبنی بر کاهش بار بیمار بیمارستانی راه اندازی کرده است تا افراد بهبود یافته ملزم به مراقبت‌های نهفتگی، به نقاهتگاه‌های بسیج جامعه پزشکی انتقال داده شوند تا با دوره ۱۴ روزه این بیماری کاملا برطرف شود.

او از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ خبر داد و گفت: سامانه ۴۰۳۰ نیز یکی از اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط بسیج جامعه پزشکی است. به طور کلی این سامانه با همکاری ۲۰ هزار نفر از کادر درمانی و پزشکی در سراسر کشور صورت گرفته است تا به مردم خدمت کنند، زیرا بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاعات کافی در خصوص این ویروس مسری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و همین امر باعث انتشار و انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه زهرا آهنگربخشایش
۲۰:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دختر من ۳/۵سالش هست از صبح امروز تب .اسهال و تهوع داره
مهدیه سادات هاشمی تبار
۲۱:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من یک هفته است دچار سردرد میشم آیا علامت کرونا هست یاخیر؟
اگه فاصله ایمنی رعایت نشود و طرف مقابل فقط حرف بزنه نه عطسه و نه سرفه کنه چقدر احتمال ابتلا به کرونا هست؟
آیا آزمایشگاهی هست که این آزمایش و انجام بده؟
مهدیه سادات هاشمی تبار
۲۱:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من یک هفته است دچار سردرد میشم آیا علامت کرونا هست یاخیر؟
اگه فاصله ایمنی رعایت نشود و طرف مقابل فقط حرف بزنه نه عطسه و نه سرفه کنه چقدر احتمال ابتلا به کرونا هست؟
آیا آزمایشگاهی هست که این آزمایش و انجام بده؟
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام یعنی قبلا براحتی نفس میکشیدی ،اما الان با مشکل در تنفس روبرویی ،مثل احساس خفگی..البته اگه استرس داشته باشی دچار این مورد میشی..پس تنگی نفس حاصل از کرونا نیست چرا که بخاطر شوک عصبیه
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
منظور از تنگی نفس چیه اینکه نفس کشیدن خیلی سخت بشه برات