سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفس در گلستان/ همدلی و همراهی در روزهای سخت کرونا را زمین گیر می کند

تا عرصه بر کشور تنگ شد کمر همت بستند و با هرچه که داشتند به میدان آمدند تا قوت قلب مردم باشند و این روزهای سخت را با سر بلندی پشت سر بگذارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، وقتی ماسک در بازار نایاب شد با همان وسیله‌ای که ارتزاق می‌کردند با تغییر کاربری چرخ خیاطی‌هایی که لباس می‌دوختند، کارگاهی برای تولید ماسک‌های بهداشتی راه اندازی کردند.

آن ها از نسل همان ایثارگرانی هستند که بند‌های پوتینشان را برای دفاع از کشورشان بستند تا خم به ابروی هم وطنانشان نیاید.

آوازه رشادت هایشان هنوز هم بر بلندای زاگرس طنین انداز است جانانه دفاع کردند و نگذاشتند وجبی از خاک سرزمین عزیزشان به دست نااهلان بیافتد.

به فرموده مقام معظم رهبری پادگان ابوذر، دو کوهه غرب است.

پادگان ابوذر در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۷۴ بار مورد حمله قرار گرفت، که تنها در یک  عملیات در ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۳  مورد حمله قرار گرفت و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر به شهادت رسیدند و رشادت‌های رزمندگان در این پادگان موجب شد که دشمن هیچ گاه نتواند به تنگه پاتاق  دست پیدا کند و بازی دراز با آن عظمت برای پادگان ابوذر باقی بماند.

پادگان ابوذر در همه بحران‌ها حامی مردم بوده و اکنون نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا به میدان آمدند تا بار دیگر دین خود را به مردم ادا کنند.

حالا هم جهاد همان جهاد است فقط رنگ و بوی آن تفاوت پیدا کرده. وقتی حرف دفاع از جان هم میهنانمان به میان می‌آید، بوی جهاد می‌گیرد، خواه جهاد در راه سلامت باشد خواه جهاد در راه دفاع از این آب و خاک.

سرهنگ شاطری فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ارتش پادگان ابوذر سرپل‌ذهاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: با توجه به کمبود ماسک در بازار و برای کمک به مردم و مسئولان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا روزانه ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ هزار ماسک بهداشتی محکم‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های بازار را، تولید و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

شاطری گفت: در ابتدا بانوان در شیفت کاری ساعت ۸ تا ۲ بعد از ظهر کار می‌کردند، اما با توجه به  نیاز شهروندان اکنون در سه شیفت کاری و در محیطی کاملا استریل  فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه این ماسک مورد تایید مرکز بهداشت است گفت: ماسک‌های تولید شده  به سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ارسال  می‌شود.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر تولید ماسک، نیرو‌های مسلح  کار ضد عفونی شهر و تب سنجی روستاییان را نیز انجام دادند.

گلستان خط مقدم حوزه سلامت کرمانشاه

اواخر بهمن ماه ویروس کوچکی تیتر رسانه‌های بزرگ شد. کرونا، ویروسی که چشم بادامی‌ها را به دردسر انداخت و  شیوع آن به حدی بود که تا به خود بیایند چندین هزار نفر را مبتلا کرد و تعداد زیادی را به کشتن داد.

ایران هم از این دشمن ناخوانده در امان نبود و حالا یک ماهی است که همه جا صحبت از آن است. توصیه‌های بهداشتی که پشت سر هم از تریبون‌های مختلف بیان می‌شود حکایت از روز‌های سختی دارد که تنها می‌توان با همدلی آن را پشت سر بگذاریم.

گلستان اولین خاکریز مقابله با دشمن ناخوانده در استان کرمانشاه شد. بیمارستان سوختگی شهر که هنوز چند ماهی از افتتاح آن نگذشته بود تغییر کاربری داد تا بیماران مبتلا به کرونا را درمان کند.

در آن سوی این میدان نبرد نیز جهادگران دیگری هستند که جان خود را به خطر انداختند و با عشق و ایثار از جان همشهریان خود محافظت می‌کنند.

به سراغ سوپروایزر بیمارستان گلستان رفتیم، کسی که در میانه این میدان قرار دارد و روزانه با تعداد زیادی از بیماران در ارتباط است.

کرونا پرستار کرمانشاهی را مبتلا کرد

میرزایی سوپروایزر بیمارستان گلستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  که با وجود ماسک صورتش به سختی صدایش را می‌توان شنید، گفت: خود نیز یکبار در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفته است.

میرزایی ماجرای ابتلایش به کرونا را برایمان تعریف می‌کند و می‌گوید: اولین کسی که در بین پرسنل به این بیماری مشکوک شد خود من بودم حجم بالای کار فرصت زیادی برای تغذیه و خوردن غذا و مایعات نگذاشته بود همین امر باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدنم شد و کم کم علائم این ویروس ظاهر شد.

او ادامه داد: بروز سرفه‌ها نیز مزید بر علت شد و همه به این فکر می‌کردند که کار تمام شده و به این بیماری مبتلا شده ام، اما خوشبختانه جواب آزمایش منفی شد و مشخص شد که علائم بر اثر خستگی زیاد به وجود آمدند اما با عشقی که به کار داشتم تنها پس از یک روز استراحت به بیمارستان بازگشتم تا به وظیفه خود عمل کنم.

میرزایی گفت: همه کادر درمانی که اینجا هستند داوطلبانه آمده اند و با عشق کار می‌کنند. ساعت کاری برای آن‌ها معنایی ندارد چند هفته است که به منزل نرفته اند و حتی خانواده و فرزندانشان را هم ندیده اند، اما لحظه‌ای از خدمت رسانی شانه خالی نکردند و تنها فکرشان این است که تمام تلاششان را به کار گیرند تا حال بیماران را زودتر بهبود بخشند و در شادی بدرقه آن‌ها به منزل سهیم باشند.

وزیری رییس بیمارستان گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: از سوم اسفند تا ۲۰ اسفندماه ۲ هزار و ۲۶۵ نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند و ۱۵۱ نفر بستری شدند.

او با بیان اینکه ۹۹ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند گفت: در حال حاضر در سه بخش شامل دو بخش عمومی و یک بخش‌ای سی یو این بیمارستان ۲۹ نفر بستری هستند.

وزیری با بیان اینکه کمبود ماسک مسئله کشوری و حتی جهانی است گفت: در هر ماه ۸۹ میلیون ماسک در سراسر جهان مورد نیاز است در صورتیکه این میزان در دنیا عرضه نمی‌شود.

اما در میان خبرهای ناراحت کننده ای که از آمار مبتلایان به کرونا و تعداد جان  باختگان می شنویم، خبرهای مسرت بخشی از همدلی مردم شهر نیز به گوش می رسد که لبخند را  بر چهره  می نشاند صفت های خوبی از انسان های خیر و بزرگ منش که در روزهای سخت قوت قلب مردم دیارمان می شود.

خیر نیکوکاری که اجاره بهای مستاجرانش را بخشید 

آقای نظری  صاحب یکی از پاساژهای شهر است که این روزها هوای مستاجران خود را دارد و حالا که کار و کاسبی کساد شده در آستانه سال نو  به آن ها عیدی داده است.

نظری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: هرسال در آستانه فرا رسیدن نوروز مغازه ها پر از مشتری بود و  فروش خوبی داشتند اما امسال وضعیت متفاوت است و مردم باید در خانه بمانند و همین امر باعث شده که مغازه داران نتوانند حتی خرج روزانه  را در آوردند و در حد توانشان نیست که اجاره بها را پرداخت کنند. همه باید حال یکدیگر را مراعات کنیم  به همین خاطر اجاره ماه فروردین و اسفند را به عنوان عیدی به این عزیزان بخشیدم.

در گوشه دیگر شهر نیز خانواده خیری که برای حفظ سلامتی شان به هشدارها توجه کردند و در مراسم جمعه آخر سال حضور نداشتند هزینه خیرات عزیز از دنیا رفته شان را ماسک و مواد ضد عفونی خریدند و در بین نیازمندان شهر تقسیم کردند حتی حاضر به مصاحبه نیز نشدند و ترجیح دادند که  نامشان پنهان باشد.

کم نیستند از این خیرین گمنامی که بدون هیچ سر و صدا و هیایویی برای حفظ سلامت مردمانشان مالشان را  صرف امور خدا پسندانه و تامین بهداشت افراد می کنند.

این روزها که کرونا نفس همه را تنگ کرده همدلی و همراهی مردم، شهر را به گلستانی تبدیل می کند تا همه بتوانیم در آن به راحتی نفس بکشیم.

گزارش از زهره زندیه

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.