سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیح جهانپور درخصوص طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا

جهانپور در یک رشته توئیت درباره طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا توضیح داد و گفت: با اجرای این طرح زنجیره مقابله با کرونا کامل می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در یک رشته توئیت نوشت: 

‏۱- طرح ‎#بسیج_عمومی_مقابله_با_کرونا بدنبال فاز نخست یعنی آگاه‌سازی و آموزش عمومی با رویکرد تبیینی، اقناعی و مشارکتی، اینک در پنج استان و سپس در سراسر کشور با رویکرد بیماریابی فعال و مراقبت وارد مرحله عملیاتی شده است، با اجرای این طرح، عملا زنجیره مقابله با کرونا در کشور کامل میشود.

۲- در این بسیج عمومی، افراد از طریق خوداظهاری در سامانه https://t.co/Za۸۶oejAfN‎ علایم و نشانه‌های احتمالا مرتبط با ‎#کرونا را وارد کرده و در هر نقطه جغرافیایی از کشور تیم‌های مراقبت سلامت با موارد مظنون به ابتلا، تماس حاصل کرده و آن‌ها را به بیش از ۲۰۰۰ مرکز خدمات سلامت هدایت میکنند.

۳- در مراکز خدمات سلامت، پزشک و مراقبین سلامت، ۱۶ ساعت در شبانه روز پذیرای مراجعین بوده، پس از معاینه و ارزیابی اولیه، موارد مشکوک به ‎#کرونا را تفکیک نموده، موارد خفیف و متوسط را به درمان سرپایی و قرنطینه در منزل با مراقبت و پایش روزانه سلامت آن‌ها توسط مراقبین سلامت هدایت میکنند.

‏۴- همزمان موارد شدید یا نیازمند بررسی یا بستری در بیمارستان را به بیمارستان معین هر منطقه ارجاع می‌دهند، در بیمارستان معین موارد نیازمند بستری تحت مراقبت قرار گرفته و سایر موارد با نظر پزشک متخصص به درمان و قرنطینه در منزل با پایش مستمر مراقبین سلامت مرجوع میشوند.

۵- ‏در این بسیج عمومی، حلقه‌های مفقوده زنجیره شناسایی و مراقبت کامل شده، بیماریابی و مراقبت فعال از نقطه شروع علایم آغاز شده، تمامی حلقه‌ها مستمرا رصد و پایش شده و از ظرفیت‌های نظام شبکه و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و داوطلبان هلال احمر بصورت سازمان یافته مدد گرفته میشود ...

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.