سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد می‌شود

ضیاییان گفت: بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در این‌ مناطق بارش باران آغاز خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه سامانه بارشی کل نوار غربی همچون دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و بخش‌هایی از مرکز گسترش یافته و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

به گفته ضیاییان، روز شنبه در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش می‌یابد، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی در روز یکشنبه بتدریج بارش به مرکز و شرق کشور گسترش می‌یابد و در این روز در استان‌های لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تا روز جمعه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است، اظهار کرد: با توجه به افزایش نسبی دما تا روز جمعه شاهد غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهیم بود.

روند افزایش دما تا فردا در پایتخت

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد همراه است.

ضیاییان در پایان حداکثر دمای امروز را ۲۱ درجه سانتی گراد و فردا صبح ۷ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: روند افزایش نسبی دما تا فردا در تهران ادامه دارد.

انتهای‌ پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.