سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین رویداد‌های دولت در دی ۹۸؛

از تکذیب برخورد شدید رئیس جمهور با وزیر کشور تا برداشتن گام نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در دی ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار وزیر امور خارجه هند با رئیس جمهور، واکنش واعظی به ادعای اروپایی‌ها برای استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران، تکذیب برخورد شدید رئیس جمهور با وزیر کشور، برداشتن گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام، بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه دستاورد‌های فن آورانه و توانمندی‌های وزارت جهاد از مهمترین اخبار حوزه دولت در دی ۹۸ است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت  در روز دوشنبه ۲ دی در نشست خبری خود  درباره سفر رئیس جمهور به کشور‌های مالزی و ژاپن توضیح داد و بیان کرد که اهمیت سطح دیدار‌ها و مذاکرات نشان می‌دهد که دیپلماسی ما همچنان فعال، سازنده و با قدرت ادامه دارد.

اوایل دی ماه سال قبل دو هموطن جوان در کردستان  بر اثر حمل کالا با عنوان کولبری جان خود را برای امرار معاش از دست دادند؛ خبری تلخ که تا مدتی جامعه را به شوک برد؛ در این رابطه رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی خطاب به معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور از او خواست تا بررسی‌های لازم و کارشناسی برای رسیدن به راهکار‌های عملیاتی ایجاد اشتغال پایدار انجام شود.

بعد از اجرایی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی طرف‌های اروپایی برای استفاده از «مکانیسم ماشه علیه ایران» را مطرح کردند؛ موضوعی که بلافاصله با واکنش‌های جدی مسئولان کشورمان مواجه شد که یکی از آنها محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بود که موضع خود را در حاشیه جلسه هئیت دولت در تاریخ چهارم دی اعلام و بیان کرد که ادعای اروپایی‌ها برای استفاده از مکانیسم ماشه مبنای حقوقی ندارد، آنها به دنبال مذاکره با ایران هستند تا از طریق دیگری بتوانند به تفاهم برسند.

 دی امسال شاهد یک خبر دولتی جنجالی دیگر هم بود، خبری در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و برخی وزرا از جمله وزیر کشور برای انتخاب نهایی رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، که در این جلسه رئیس جمهور از رحمانی فضلی به خاطر فشار او برای انتصاب سامانی قائم مقام و سخنگوی وزیر کشور به ریاست هلال احمر عصبانی و باعث اخراج وزیر کشور از جلسه شد. در این رابطه یک منبع آگاه در وزارت کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به خبر برخورد شدید رئیس جمهور با وزیر کشور گفت که این خبر از ریشه کذب است و به زودی وزارت کشور تکذبیه‌ای در این خصوص صادر می‌کند.

اواسط دی نه تنها دولت بلکه کشور یک دوران سخت و تلخی را گذراند؛ شهادت حاج قاسم سلیمانی، خبری که بسیار تلخ و البته برای خود آن سردار شیرین بود به همین دلیل هیئت دولت در پیامی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت غرور آفرین نماد غیرت، مجاهدت و مقاومت اسلامی سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۳ روز را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد. البته در این رابطه رئیس جمهور ثبت ۱۳ دی ماه به نام روز جهانی مقاومت را برای اجرا ابلاغ کرد.

چندی بعد دولت طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد و در این بیانیه تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی مواجه نیست.

اواخر ماه دولت میزبان یکی از مقامات عالی کشورهای همسایه بود؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در تاریخ بیست و دوم به‌صورت رسمی از شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر استقبال کرد. 

بازدید حجت الاسلام روحانی از نمایشگاه دستاورد‌های فن آورانه و توانمندی‌های وزارت جهاد از دیگر رویدادهای مهم این ماه بود. رئیس جمهور صبح سه شنبه بیست و دوم دی با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه دستاورد‌های فن آورانه و توانمندی‌های وزارت جهاد کشاورزی از جدیدترین دستاورد‌های حوزه تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه بازدید کرد.


بیشنر بخوانید:بازدید برخی وزرای دولت از مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.