سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر صمت:

تولید الکل نیازمند هیچ گونه مجوزی نیست

مدرس خیابانی گفت: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، اعلام کرد: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.

او تأکید کرده است: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحد‌های تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحد‌های تولیدی امکان‎پذیر است. بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولیدکننده ژل و مواد ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جا به جایی الکل فقط با حواله وزارت بهداشت امکان پذیر است


همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله‌های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان (حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص گردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
همه جا کرونا گرفته ، مگه کشور دیگه ای ماسک و مواد ضد عفونی اش رو میده به ایران؟
بدون مجوز تولید کنند از کجا معلوم با چه کیفیتی یا اصلا الکل طبی باشه؟!